TikTok-ul este plin de videoclipuri cu titluri precum „Cum să începeți dropshippingul”, „Bani fără muncă” sau „Cum să câștigi 44.000 de euro în două luni”, în care utilizatorii oferă sfaturi sau se laudă cum au renunțat la „slujba lor de la 9 la 5” și s-au îmbogățit cu dropshipping. De asemenea, autorii clipurilor se pozează cu ceasuri scumpe, mașini sport și pachete de bancnote, adunând zeci de mii de vizualizări.
Iar din ce în ce mai mulți părinți afirmă că, în loc să învețe sau să-și caute un internship, copiii lor vor să intre în comerțul online, susținând că hobby-ul lor este dropshippingul.
Potrivit experților, ideea de a câștiga mulți bani, într-un timp scurt, cu puțin efort, este, în cele mai multe cazuri, o eroare, relatează 20min.ch.
„Tinerii trebuie să fie conștienți de consecințele de a nu avea o calificare”, afirmă Beat A. Schwendimann, șeful Biroului Pedagogic al Asociației Elvețiene a Profesorilor LCH, dar atrage atenția și asupra faptului că „prognozele prevăd că, din cauza digitalizării, în viitor, până la 60% dintre tinerii actuali vor lucra în profesii care nu sunt încă recunoscute sau nu există deloc, cum ar fi influencerii”.
„Promisiunile de pe rețelele sociale pot fi înșelătoare”
„Promisiunile de pe rețelele sociale pot fi înșelătoare”, afirmă Darius Zumstein, expert în comerț electronic la Universitatea de Științe Aplicate ZHAW din Zurich, adăugând că oportunitățile de formare pentru tineri trebuie ajustate.
„Școlile au nevoie de cursuri care tratează subiecte precum comerțul electronic sau influencerii (...) Interesul pentru comerțul electronic sub formă de dropshipping arată că tinerii sunt interesați de antreprenoriatul digital”, explică Zumstein.
„A face ceva nou și atractiv, de preferință în legătură cu media socială omniprezentă, este ceea ce îi motivează pe mulți tineri să încerce modele de afaceri digitale”, este de acord Stephan Huber, profesor de management al educației și economie a educației la PH Zug. Este vorba despre „perspectiva uluitoare de a câștiga mulți bani într-un timp scurt, cu puțin efort”, punctează acesta.
În cele mai multe cazuri, însă, această noțiune este o eroare. „Oricine vrea să aibă succes în acest fel are nevoie de o idee bună, trebuie să muncească din greu și, în cele din urmă, să fie și norocos (...) Mulți nu reușesc (...) Este așadar naiv să abordezi un proiect riscant fără profesionalism și un plan B”, a mai spus Huber.
Pascal Macek, Managing Director al Go 2 Flow E-Commerce Academy Lucerne, avertizează și el că „promisiunile de pe rețelele sociale pot fi înșelătoare”. Chiar dacă nu ai nevoie de mult capital de pornire și riscul de a pierde bani este scăzut, nu este atât de ușor să câștigi bani rapid și pe termen lung cu dropshipping, punctează Pascal Macek, relatează 20min.ch.