Cel mai spectaculos proiect dintre ele trei este cel al unui avion de pasageri cu o capacitate de 200 de locuri care are un design aripă ce aduce cu cel al bombardierului american nedetectabil pe radar B2. Fuselajul și aripile fac corp comun, dând naștere unui open space interior generos, ce poate fi amenajat în diferite moduri. ”Fuselajul excepțional de lat creează multiple opțiuni pentru stocarea și distribuirea hidrogenului și, bineînțeles, pentru amplasarea locurilor”, au explicat oficiali Airbus.
Al doilea proiect arată liniile unei aeronave comerciale aproape obișnuite, tot cu o capacitate de 200 de locuri, dar care este pusă în mișcare de motoare cu turbină pe gaz modificate să funcționeze cu hidrogen. Rezervorul de hidrogen lichid este amplasat în partea din spate a avionului, iar autonomia ajunge la 2.000 de mile (aprox. 3.200 km).
Cel de-al treilea avion pe hidrogen imaginat de Airbus are 100 de locuri și folosește turbopropulsoare cu elice. Autonomia aeronavei este de circa 1.000 de mile (aprox. 1.600 km).
Airbus încearcă să atragă atenția cu aceste trei proiecte asupra avioanelor viitorului pe hidrogen, cu zero emisii. ”Tranziția către hidrogen va presupune eforturi susținute din partea tuturor celor implicați în transporturi aeriene, din partea întregului ecosistem aviatic (...) Cred că utilizarea hidrogenului, atât pentru combustibili sintetici, cât și ca sursă primară de energie pentru avioanele comerciale, are potențial să reducă substanțial impactul aviației asupra mediului”, a precizat Guillaume Faury, CEO Airbus.
Ca și în cazul mașinilor electrice, pentru renunțarea la combustibilii fosili și trecerea la surse alternative de energie, va fi nevoie de o infrastructură de alimentare complet nouă.