Paula Ortansa Albăstroiu s-a născut pe 26 iunie în Râmnicu-Vâlcea, România. Actriță de film, teatru și televiziune, face parte din categoria marilor actori români. Ea a jucat în numeroase filme în perioada de glorie a cinematografiei românești printre care Brigada Diverse intră în acțiune (1970), Mama (1976), Fram (1983). A contribuit prin vocea sa din Maria Mirabela (1981) la realizarea primei pelicule romanești de film care a combinat activitatea actorilor cu desenele animate rezultând o capodoperă artistică a acelor vremuri.
Citește și: Și-au jurat iubire încă de la grădiniță. După 20 de ani ea s-a ținut de cuvânt și s-au căsătorit
A jucat cu vocea în Maria Mirabela
A fost o năzbâtie de copilărie, un fel de Ion Creangă la feminin după se autocaracterizează.
„Din fericire, sunt crescută de bunicii mei pentru că suntem patru surori, iar eu sunt cea mai mare. Dacă mă creşteau părinţii, eram cea mai mare şi aveam responsabilitate, dar cum m-au crescut bunicii, eram cea mai mică. Acest lucru a fost un mare avantaj pentru mine, pentru că nimeni nu te iubeşte mai mult decât te iubesc bunicii şi nici nu te răsfaţă atât de mult sau preţuieşte. Nepotul este un copil care nu este al tău şi trebuie să ai mare grijă de el. În cazul meu, aşa a fost să fie – să mă crească bunicii. Am fost un „băieţel“ ca atitudine. Eram blonduţă, năstruşnică, subţirică rău de tot, aproape „chibriţel“, deloc frumoasă, fapt care m-a supărat foarte tare..
Citește și: Toma Caragiu, găsit la 6 zile de la cutremur alături de un un bun prieten „îmbrățișați de disperare”
În clasele a VI-a şi a VII-a recitam şi poeziile de la şcoală, dar aveam succes şi cu celelalte poezii, care m-au ajutat cu multe lucruri. Inclusiv în limba rusă şi în franceză învăţam poezii comice pentru a lua o notă bună şi ieşeam din încurcături serioase. De când eram mică făceam un fel de teatru – eram artist, regizor şi scriitor – după poveştile bunicului meu. Aveam în curte o căsuţă într-un copac, în care se afla un scaun. Aici ilustram poveştile spuse de bunicul, iar eu eram toate personajele – recitam, plângeam, jucam şi compuneam textul. Îmi aminteam ce spunea el şi făceam povestea şi replicile. Aveam o imaginaţie teribilă.. , a spus ea pentru adevarul.ro
Întâlnire la bulevard
Dem Rădulescu era mai mare decât Paula cu 9 ani. Dem a văzut-o de la distanță și a plăcut-o imediat.
„Pe vremea aceea, la Râmnicu Vâlcea, seara se ieşea la plimbare pe bulevard. Şi gaşca din care făceam parte bătea bulevardul, ne întâlneam pe sub castani. Se pare că obiceiul acesta era şi de pe vremea când Dem Rădulescu era de vârsta mea, el fiind mai mare decât mine cu nouă ani. Într-o seară, m-a ochit în timp ce era cu un prieten de-ai lui căruia i-a zis „Cine e fata aia? Aş vrea să o cunosc şi eu“. Iar prietenul lui îi spune „Stai că mă duc să o scuz“.
Aşa se făcea atunci, adică să se scuze că vrea să mă cunoască Bibanu’. Iar eu i-am zis că nu vreau să îl cunosc. Ştiam cine este pentru că era deja vedetă, nu aveam cum să nu fi auzit, mai ales că era tot din Vâlcea. Până la urmă m-a convins prietenul lui să îl cunosc. Am făcut cunoştinţă în acea seară, iar după trei luni ne-am căsătorit” povestește actrița pentru adevarul.ro
Paula spune că „Bibanul” a răma o lună alături de ea la Vâlcea. O coplimenta și îi spune povești fascinante din lumea teatrului și filmului românesc. A înceoptu stagiune ala teatru și Dem Rădulescu a plecat la București. Au ținut legătura prin intermediul telefonului. După 3 luni din momentul în care s-au cunoscut s-au căsătorit.
A fost Maria Mirabela
Fosta soție a lui Dem Rădulescu a mai spus că acesta i-a fost mai mult decât soț, i-a fost mentor în viață și ar fi învățat-o cum să treacă peste obstacolul vocii sale de copil, din cauza căruia nu reușea să obțină mai multe roluri în teatru.
Dar vocea i-a dat și satisfacția de a dubla personaje minuneate. „Pentru rolul Mirabelei, Ion Popescu Gopo m-a chinuit foarte tare pentru că vocea era foarte înaltă şi uşor stridentă. Îţi rupe gâtul o astfel de voce. Gopo nu te lăsa, te muncea. Fiind un personaj afurisit şi năzdrăvan, altfel se înfige glasul şi ţi se rupe gâtul. Doamna Elisabeta Bostan era ca un magician cu copiii. Este foarte dificil să lucrezi cu copiii, să te asculte, să facă ce le ceri, mai ales că sunt mulţi şi fiecare are personalitatea lui.... Şi la filmul „Fram“ a fost multă muncă, pentru că am filmat chiar în circ, şi la Moscova şi la Leningrad (n.r. – Sankt Petersburg, în prezent). Erau nişte geruri! Ni se lăsa părul de la umezeală şi când ni-l aranjau efectiv sfârâia. Dar era foarte frumos!”, a spus actrița.
„După 22 de ani de mariaj, cei doi s-a despărțit, iar Dem Rădulescu s-a recăsătorit. „Există o legătură dincolo de moarte. Eu cu bunicul meu și cu Stela Popescu și Cristina Stamate. Dar și Bibanul (n.r. Dem Rădulescu) mă mai atenționează ce să fac și ce nu. Parcă-l văd cum face cu degetul și-mi zice – Fii atentă! Am fost soț și soție 22 de ani.”, a spus actrița pentru ego.ro
Nu s-au intersectat
„O singură dată am jucat cu el pe scenă, o comedie muzicală „Salutări de la Vasile”, scrisă de Aurel Storin, cu Cristina Stamate, Nicu Constantin, Ioana Casetti, Nae Dinică. Am avut o scenă-două scene împreună. Eu eram o franţuzoaică care nu înţelegea limba română, iar el nu vorbea bine limba franceză. Ce putea să facă pe scenă... Eu trebuia să mă prefac că nu înţeleg ce spune, era un show total. Spectacolul avea şi balet, era împănat cu tot ce este mai bun şi mai frumos. Întâlnirile lui pe scenă cu Nicu Constantin erau de un comic fără egal. Lumea râdea să leşine, era formidabil!”, a rememorat Paula.
Câteva repere
Complexitatea rolurilor face că Păula Rădulescu să crească cu fiecare rol și să devină dintr-o promisiune un artist complet. Ea a colaborat înaintea revoluției și cu binecunoscuta casă de discuri Electrecord, rezultând înregistrări magice pentru copii. Totodată a jucat la începutul carierei și mai târziu în numeroase scenete de televiziune alături de mari actori printre care Toma Caragiu, Dem Rădulescu, Tamara Buciuceanu, Jean Constantin, Iurie Darie, Ion Besoiu, Sebastian Papaiani, Mircea Diaconu, Puiu Călinescu, George Mihaita, Mircea Albulescu, Florin Tănase, însă consacrarea a cunoscut-o în spectacolele jucate cu succes la Teatrul de Revista Constantin Tănase din București. Aici activează de o bună perioadă de timp, combinând experiența sa artistica cu dorința de perfecțiune și jucând împreună cu noile generații de actori în piese de teatru că: Nevestele vesele, Poftă buna la Tănase, Ura... și la gara, Scandal în Paradis, Piciul, Omul care a văzut moartea, Țara bunului plac și Dai un ban, dar face.
Inteligența sa artistică precum și carisma să și jocul său de scenă dovedesc putere sa de concentrare pe tipul de personaj jucat. Abordarea subiectelor prin feminitatea romantica oferă o notă aparte Paulei Rădulescu, scrie cinemagia.ro