Dacă între anii 1976 și 2003 Concorde-ul, primul avion supersonic de pasageri, zbura cu Mach 2 (2.180 km/h), o viteză maximă dublă decât cea a sunetului, conceptul hipersonic Boeing ar putea ajunge la Mach 5, la o viteză de croazieră de 5.450 km/h. Astfel, un zbor New York - Londra va dura circa două ore în loc de șapte în momentul de față cu o aeronavă de linie obișnuită, de exemplu, iar un zbor Los Angeles - Tokyo, trei ore, în loc de 11.
Inițial, ideea avionului hipersonic a fost lansată de Boeing în iunie 2018 cu destul de multe rezerve. Recent însă, în Atlanta, Dennis Muilenburg, CEO-ul Boeing, a revenit și a declarat că ”în următorii 10, 20 de ani avionul hipersonic de pasageri ar putea deveni realitate (…) Inovând, în viitor, s-ar putea ajunge dintr-o parte în alta a globului în circa două ore”.
După retragerea Concorde-ului în 2003 din cauza costurilor foarte mari de exploatare (un bilet costa și de 30 de ori mai mult decât unul pe o cursă normală) și a poluării fonice, producătorii de avioane au calculat și recalculat de nenumărate ori viabilitatea dezvoltării unei noi aeronave ultra-rapide de pasageri. Nici acum nu este clar dacă un astfel de proiect ar fi profitabil, doar costurile de dezvoltare ridicându-se la miliarde de dolari (în anii 1960, proiectul Concorde s-a ridicat la peste două miliarde de dolari). Însă, conceptul Boeing de avion hipersonic se bazează pe faptul că, în următorii ani, vor fi dezvoltate noi materile, tehnologii și motoare care ar putea face rentabil un astfel de avion.