Vara lui 2022 va rămâne în istoria aviației și a turismului. Cozi, întârzieri, anulări de curse, bagaje pierdute. Nenumărate povești de groază de la prieteni și de pe rețelele de socializare. Tot pe rețelele de socializare l-am cunoscut și pe Romeo Mihai Manciu, un român angajat pe unul din cele mai mari aeroporturi din lume, Heathrow.
Citește și: Cum să nu fii jefuit în vacanță
Așa că nu puteam pierde ocazia de a-l lua la întrebări. Mai ales că nu e străin de presă, fiind editor-șef la Aviation Headlines, un portal de știri din aviație.
Romeo Manciu Foto: Facebook
Ca un fapt divers, Romeo Manciu mi-a spus că el pleacă în concediu cu mașina anul ăsta, ca să înțelegi cam cum stă treaba. „Deși aș putea avea bilete la preț redus pentru mine și toată familia, vom merge cu mașina pentru că nu mai poți fi sigur de aproape nici un zbor. Iar dacă ai și zbor cu conexiune… e chiar o adevarată loterie”.
Cum arată o zi de lucru pe Heathrow
Programul lui Romeo Manciu arată așa: 3 zile în tura de dimineață, 3 zile după amiaza și 3 libere. Doar că orele suplimentare sunt plătite foarte bine, cu 150% în plus față de tariful orar normal. Chiar și dacă angajații sunt stimulați financiar, e lipsă de oameni.
„Am început de jos, întâi la partea de sortare și încărcare a bagajelor pe Heathrow. Apoi am trecut la încărcarea avioanelor „loose” adică cele care nu au containere și unde bagajele și marfa se încarcă direct în cala avionului. Apoi tot așa am evoluat pînă am ajuns să fac aproape orice pe rampă”.
Romeo trage tare să obțină și licență pentru împins avioane (push back). Și, ce să vezi, nu e plictisitor deloc. „Ai de-a face cu multe întârzieri, intemperii și multe alte neajunsuri față de o slujbă de birou 9-17. Dar totodată astea fac munca frumoasă, interesantă și nu apare acea monotonie.”
Concret, ce face Romeo? Atenție, urmează detalii tehnice. „Încarc descarc bagaje, încarc descarc containere din avion, mă ocup de bagajele „rush” (celebrele bagaje pierdute) asigur avionul la sosire cu chocks (cale) pun conurile de siguranță, sursa statică (da, avioanele sunt legate la curent cât timp stau în stand), stau la cască (headset) în timpul operațiunii de push-back, deconectez bara de push-back”. Pe scurt, aproape orice ține de partea de rampă în afară de alimentarea cu combustibil și curățenie in avion.
Romeo Manciu este ceea ce se numește un angajat esențial.
Citește toată povestea lui Romeo Manciu pe irinapetraru.ro