Cu mai puţin de un an înainte ca militanţii să deschidă focul asupra mulţimii în gara Chhatrapati Shivaji Maharaj Terminus, în noiembrie 2008 – ca urmare a unei serii de atacuri interconectate în Mumbai, India -, Dev Patel dansa pe platforma gării pentru scena finală a interpretării sale uluitoare din pelicula câştigătoare de Oscar Slumdog Millionaire/Vagabondul milionar.
„Nimeni dintre cei pe care îi cunosc personal nu a fost rănit, dar mi-a dat peste cap familia şi prietenii din India“, spune Patel, născut şi crescut în Anglia de indieni gujarati hinduşi. „Când am auzit că se face un film, am vrut să iau parte la el“.
Acţiunea din Hotel Mumbai, a cărui lansare a fost programată pentru 29 martie, are loc la hotelul Taj Mahal Palace, una dintre ţintele atacurilor, cu chelnerul fictiv interpretat de Patel, Arjun, lucrând sub îndrumarea eroului din viaţa reală Hemant Oberoi (jucat de actorul de la Bollywood Anupam Kher).
Patel, cunoscut pentru rolurile din Marigold Hotel/Hotelul Marigold şi rolul său nominalizat la Oscar în 2016 din Lion/Saroo: Drumul spre casă, a avut iniţial, unele rezerve legate de personajul lui. Regizorul Anthony Maras „nu s-a supărat când i-am spus că, în momentul acela, Arjun mi se părea destul de bidimensionale“, spune Patel. „Simţeam că îl pot duce mai departe“.
Ai cerut ca personajul tău să fie sikh. De ce?
Am citit despre şoferii sikh de taxi care au fost agresaţi după 9/11 şi am rămas şocat de faptul că oamenii nu le înţeleg religia. Pentru a mă pregăti, mi-am petrecut vremea într-una dintre mahalalele predominat sikh din Mumbai – o comunitate incredibilă, atât de altruistă. Au un templu, un gurdwara, şi e un citat acolo când intri: „Turbanul meu, mândria mea”. Ţin minte că am citit un articol despre un bărbat sikh care şi-a folosit turbanul pentru a opri sângerarea unei persoane, după un accident de maşină.
Ce le răspunzi celor care sunt de părere că filmele de acţiune care au la bază atacuri adevărate sunt exploatatoare?
Ca producător executiv, despre asta am vorbit cel mai mult. Nu aveam de gând să facem un film pe tiparul Die Hard, în care arătosul erou american salvează situaţia. Chiar dacă personajul tău face ceva altruist, nu există nicio tentă de „cool” atunci când tragi cu arma. Iar Anthony a fost curajos şi i-a lăsat pe terorişti să aibă scenele lor în film, în aşa fel încât să poţi înţelege situaţia socio-economică care a alimentat o astfel de gândire.
Nu se cunosc prea multe detalii despre debutul tău regizoral, Monkey Man, în afară de faptul că este un film despre răzbunare.
Sunt teme care se regăsesc în John Wick şi Oldboy/ Oldboy: Prizonier în libertate. Filmul ia un mit despre un zeu indian, Hanuman, şi îl amplasează în Mumbaiul modern. Nu este o bandă desenată, dar are aceeaşi atmosferă.