Certurile online dintre celebritățile YouTube sunt aprige, mici, complicate, rapide și neconcludente. Asistăm la o competiție fără sfârșit pe teme plecând de la stilurile de make-up până la câștigurile vedetelor.
YouTube urmărește să obțină cât mai multe vizionări și nimic nu atrage atenția – și dolarii – mai tare ca știrile de scandal.
Cearta dintre beauty vlogger-ul Tati Westbrook, 37 de ani, și fostul ei protejat, James Charles, 19 ani, este cu siguranță cea mai de amploare până în prezent.
A degenerat rapid într-una foarte urâtă, cu milioane de vizualizări pe diferite platforme, atrăgând atenția mass-media, înainte de un armistițiu aparent.
Cu toate acestea, este prea devreme să spunem că s-a încheiat scandalul, conflictul continuând pe blogosfere și după ce armistițiul a fost anunțat pe data de 19 mai, iar numărul de urmăritori de pe You Tube ai lui Charles și Westbrook a crescut sau a scăzut după fiecare lovitură și contralovitură dintre cei doi.
Relativ puțin cunoscuți, până în prezent, în afara lumii beauty online, Westbrook și Charles sunt influenceri, cu un trafic imens, în principal pe You Tube. Westbrook, o profesionistă în domeniul make-up online, a postat aproape zilnic începând cu anul 2010.
Canalul său YouTube a crescut până la aproximativ 10 milioane de abonați la sfârșitul lunii mai, iar valoarea sa netă a fost estimată la aproximativ 1,2 milioane de dolari.
Charles și-a început site-ul YouTube în 2015. Avea aproximativ 15 milioane de abonați la sfârșitul lunii mai, dar numărul a ajuns la 16 milioane.
El are, de asemenea, un contract pentru farduri de ochi cu producătorul cosmeticelor Morphe. Valoarea sa netă a fost estimată la 12 milioane de dolari.
Westbrook și Charles erau prieteni până în aprilie, când Charles a folosit Instagram pentru a promova o serie de vitamine. Westbrook, însă, are propriul său brand rival. S-a plâns online.
Charles și-a cerut scuze. Westbrook a făcut o întreagă dramă, un „Citizen Kane al YouTube-ului“, de 43 de minute, în care a rupt-o cu Charles, acuzându-l, printre altele, de hărțuire sexuală asupra unor bărbați onorabili. Videoclipul, de când a fost postat, a atras peste 40 de milioane de vizualizări.
Charles a revenit cu o scuză lacrimogenă și lipsită de machiaj: „Am fost implicat într-o mulțime de situații unice și ciudate, care au lăsat oamenii confuzi sau supărați. Am învățat calea cea mai grea cu privire la modul în care pot interacționa cu băieții cărora le-am acordat încredere și în privința celor cu care nu ar trebui nici măcar să vorbesc ".
Canalul lui YouTube a atras trei milioane de urmăritori. Părerile erau împărțite. Vloggerii rivali l-au numit „divă“ și chiar mai rău. Fanii nemulțumiți l-au declarat „expirat“. Între timp, o parte din mulțimea digitală a acuzat-o pe Westbrook de homofobie și că exploatează „carnagiul“ produs pentru a se promova.
Cu toate acestea, în timp ce Charles și marca sa online păreau distruse, lucrurile s-au schimbat rapid. În primul rând, Westbrook a regretat că a pornit această luptă în public. Apoi Charles a revenit cu un lung videoclip YouTube intitulat „No More Lies“. În timp ce își reitera scuzele față de Westbrook, a specificat că promovarea acelei linii de vitamine e un fapt încheiat și că va încerca să o clarifice.
În ceea ce privește acuzațiile de hărțuire, Charles le-a negat, spunând că nu a urmărit niciodată pe nimeni care nu părea interesat. El a postat capturi după discuțiile pe Instagram cu cei interesați. Numărul de abonați YouTube ai lui Charles a început din nou să crească. Unii bloggeri și-au cerut scuze.
Experții în marketing declară că este prea devreme să se prezică dacă tărăboiul va produce efecte financiare pe termen lung.
Pam Moore, CEO la Marketing Nutz, o agenție de consultanță specializată în marketingul digital și branding, a declarat pentru Newsweek că „impactul pe termen scurt va fi mai mic decât pe termen lung. Când începi să arzi poduri în industria ta, asta te poate răni“.
Dar ea a adăugat că se îndoiește că Charles a fost „terminat“ pe termen lung. „Videoclipurile sale vor fi vizionate în continuare dacă este cel mai bun pentru a prezenta un produs“, spune ea. „Nu se poate spune că nimeni nu-l va mai asculta din nou, pentru că probabil își va recâștiga abonații“.