Contractul a fost semnat, luni, în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a arătat încrezător că lucrările se vor termina înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor. Pe Aeroportul Băneasa ar urma să aterizeze aeronavele echipelor de fotbal, dar și oficialii UEFA.
Lucrările vor dura 8 luni: două luni proiectarea, şase luni execuția. Ca să poată respecta termenul stabilit de oficialii CNAB, constructorul a cerut sprijin în obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare.
„Graficul de lucrări răspunde cerințelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obținere de avize și autorizații. Fiecare primăriue are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm”, a declarat Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog’Art, potrivit G4media.
„Îl vom finaliza până la începerea Campionatului European de Fotbal. Se poate lucra și iarna. (…) Voi fi prezent şi aici pentru supravegherea lucrărilor. (…) O să mă impplic în obținerea acestor autorizații”, a precizat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Potrivit acestuia, până la finalul lunii mai a anului viitor va fi gata și linia feroviară care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală, o altă solicitare a UEFA pentru ca țara noastră să găzduiască meciuri din cadrul EURO 2020.
După finalizarea lucrărilor la Aeroportul Băneasa, capacitatea aeroportului va crește de aproape 10 ori până la circa 350 de pasageri/oră/flux. Oficialii CNAB estimează că Aeroportul Băneasa va înregistra după redeschiderea sa pentru companiile de linie un trafic anual de 350 de mii de pasageri. În prezent, pe Aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă și asta doar în intervalul 6 dimineața – 10 seara.