Frunză susține că problema se va rezolva în cel mai scurt timp, dar nu știe când.
Oficialii băncii au anunțat în jurul prânzului, miercuri, că „în prezent întâmpinăm sincope în funcționarea cardurilor atât la nivelul rețelei de ATM-uri, cât și la comercianți. În acest moment se lucrează cu prioritate pentru remedierea acestor probleme în cel mai scurt timp posibil. Ne cerem scuze pentru această situație!”.
Doar sistemul informatic a căzut în jurul orei 08.00, miercuri, fără ca oficialii băncii să ofere vreo explicație. Pe pagina de Facebook a băncii, unul dintre clienții băncii le-a transmis „Băi escrocilor, defecțiunea este de mai bine de trei ore, nu comunicați nimic legat de timp de rezolvare”. O altă clientă le-a atras atenția că „acum în prag de Anul Nou nu putem plăti nici la comercianți. Așteptăm de două ore”. La marile lanțuri de magazine este haos. Clienții care folosesc cardurile emise de banca de stat nu își pot achita cumpărăturile.
Banii se pot retrage de la ghișeu
La solicitarea Newsweek România, Alexandra Frunză a spus că sunt niște probleme la nivelul cardurilor: „Nu merge sistemul de carduri. Am anunțat printr-un mesaj pe rețele sociale. De azi dimineață, colegii mei încearcă să remedieze problema, dar încă nu avem o estimare de timp. Puteți să mergeți să scoateți banii din sucursală, să scoateți bani de la ghișeu fără comision. Problema va fi remediată în cel mai scurt timp posibil. Nu avem o oră. Dar până la finalul zilei se remediază”.
Întrebată dacă sistemul informatic a fost atacat de hacker-i, Alexandra Frunză a precizat că nu au fost atacuri asupra sistemului și nici nu sunt probleme de securitate: „Sunt niște probleme la carduri”.
Ulterior a trimis un punct de vedere în care se menționează că CEC Bank întâmpină probleme tehnice care „afectează tranzacțiile cu cardurile CEC Bank la ATM-urile băncii și la plățile la comercianți (POS). De asemenea, nu funcționează tranzacțiile cu cardurile CEC Bank la ATM-urile altor bănci. (…) clienții care vor să-ți retragă bani din cont, o pot face direct de la ghișeul băncii, din orice unitate, cu zero comision de retragere. Depunem toate eforturile pentru remedierea situației într-un timp cât mai scurt”, se menționează în comunicatul băncii.