Ce autostradă va costa 175.000.000 lei/km nu traversează niciun munte. Va fi finalizată în 2029

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 20.02.2024 - 16:39
Ce autostradă va costa 175.000.000 lei/km nu traversează niciun munte. Va fi finalizată în 2029 Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Ce autostradă va costa 175.000.000 lei/km nu traversează niciun munte. Va fi finalizată în 2029 Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Studiul de fezabilitate al autostrăzii care va lega Suceava de Iași a fost aprobat. Calculele făcute pentru realizarea acestui proiect de investiții.

SHARE

Nouă autostradă va tranzita județul Iași pe o porțiune de 12,3 km, județul Botoșani pe o distanță de 6,5 km și în județul Suceava -43,17 km.

Autostrada Pașcani- Suceava, parte a A7 (Autostrada Moldovei) va avea o lungime de aproximativ 62 de km și o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), buget venit de la Programul Transporturi 2021-2027.

Printr-un calcul simplu, drumul va costa 175 de milioane de lei pentru fiecare kilometru.

"Pe primele două tronsoane de la Ploieşti la Buzău vă pot spune că rămânem pe termenul asumat, şi anume octombrie anul acesta vor fi date în circulaţie.

Pe lotul 3 care, din păcate, a tot fost amânat cam un an jumate de diversele contestaţii şi răspunsuri date de către cei de la CNSC, vor începe lucrările la 1 martie, deci în două săptămâni, iar aici, pe cele 4 loturi, este o mobilizare nu bună, ci foarte bună.

Ce autostradă va costa 175.000.000 lei/km nu traversează niciun munte. Va fi finalizată în 2029

În toamna acestui an, spre sfârşitul anului, se va circula pe cele patru loturi, chiar dacă două au termenul 2025.

Avem un constructor care de fiecare dată reuşeşte să devanseze toate aceste termene asumate şi nu va face excepţie acest tronson de la Buzău la Focşani.

Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp

Mai mult decât atât, am convenit cu constructorii ca în momentul în care se termină câte un tronson de la o descărcare la alta, să poată fi utilizat întreg tronsonul, să poată fi dat în circulaţie”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Unul dintre cele mai dificile proiecte de infrastructură

Autostrada va fi împărțită în două loturi, iar contractele pentru construcția acestora (finanțate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent:
 
-Lotul 1 ( 33 km): Nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;
-Lotul 2 ( 28, 97 km): Nodul Rutier Aeroport și Drum de legatura DN29 şi Aeroport.

Adică să nu aşteptăm întregul lot 4 sau întregul lot 3. În momentul în care sunt finalizate lucrările pe bucăţi care pot fi date în circulaţie, să facem acest lucru fără să aşteptăm toată birocraţia legată de recepţiile finale pe loturi.

Lucrările continuă şi în sus, spre Paşcani, şi colegii (...) mi-au spus că ritmul e acelaşi", a declarat Grindeanu, la Focşani.

El a subliniat că acest finalizarea acestui lot al A7 este deosebit de importantă pentru municipiul Focşani, deoarece va prelua mare parte a traficului din oraş.

Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km

"Ştiu că e foarte important acest lot 4, care ajută foarte mult Focşaniul, şi domnul primar mi-a spus acest lucru.

E şi cel mai înaintat. Dacă se mai rezolvă câteva chestiuni, să zicem aşa birocratice pe care ni le-au spus colegii din companie, putem pe finalul acestei veri să spunem că tot lotul acesta 4, cocoaşa asta de la Focşani, va fi dată în circulaţie şi ştiu că va fi de folos pentru întreaga circulaţia din zonă", a spus ministrul Transporturilor.

România a ajuns la 1.000 km de autostradă la 33 de ani de la Revoluție. Grindeanu zice că vom avea 2.000 km până în 2029

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindenau, a declarat că, în 5-6 ani, se va atinge a doua mie de kilometri de autostradă în România, deoarece în prezent sunt în lucru 750 de kilometri de autostradă şi drum expres. 

”Deocamdată s-a atins o bornă, destul de târziu, la 30 de ani de la Revoluţie, borna de 1.000 de km de autostradă. În acest moment sunt în lucru aproximativ 750 de kilometri şi ştiţi acele şantiere (...) se vede că se lucrează pe toate şantierele, iar rezultatele vor veni 

Citește și: România va avea 2000 de kilometri de autostradă în 6 ani. „Am semnat contracte de 10 miliarde euro”

Eu am spus că, până la sfârşitul anului viitor, undeva la 250 de  km de autostradă sau drum expres, cel puţin. În 2025 probabil iarăşi peste 100 de km pe an se vor deschide”, a declarat Sorin Grindeanu, sâmbătă, 7 octombrie 2023, într-o emisiune TV.

Ministrul Transporturilor a precizat că a semnat anul trecut contracte de peste 10 miliarde de euro, pentru proiecte de infrastructură.

”Tot ce am semnat anul trecut - şi am semnat contracte de peste 10 miliarde de euro - şi au început lucrările şi aceste lucruri se văd şi se vor vedea în anii viitori, indiferent dacă rămâne Grindeanu la Ministerul Transporturilor, pentru că proiectele merg mai departe şi e foarte bine”, a mai afirmat Grindeanu.

Acesta crede că a doua bornă – 2.000 de kilometri de autostradă – ar putea fi atinsă în 5-6 ani. 

”Eu cred că în 5-6 ani se va atinge cealaltă mie de kilometri pentru că acum sunt 750 km în lucru. Indiferent de preşedinte sau de guvern, orice om responsabil nu poate să vină şi să zică   «gata, opriţi şantierele că le-a început  Grindeanu în 2022 şi 2023».

Nu se mai poate. Sunt pe finanţări europene, sunt lucruri care merg înainte. Doar situaţii excepţionale ar duce, dar eu estimez că în 5-6-7 ani vom atinge cealaltă mie de kilometri, deci vom avea 2.000”, a adăugat Grindeanu.

În Master Planul General de Transport din 2014, Victor Ponta vedea Autostrada Moldovei ca drum expres

Ideea unui drum de mare viteză care să lege Moldova de București a apărut în 2008 ca promisiune electorală. Apoi, s-a vehiculat o autostradă între Iași și Târgu-Mureș, ca parte a A8 sau Autostrada Unirii, dar nu s-a făcut nimic.

În 2013, fostul premier PSD Victor Ponta, actual consilier al primului ministrul Marcel Ciolacu, a vorbit despre o autostradă pe traseul Brașov-Bacău-Iași. Între Buzău și Bacău urma să fie construit doar un drum expres. 

Iar în 2014, ideea vizată de Ponta s-a materializat în Master Planul General de Transport în baza căruia România urma să obțină bani europeni pentru infrastructură. 

Piatra de temelie a Autostrăzii Moldovei a fost pusă în 2015, după demisia lui Victor Ponta, când CNAIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești-Focșani-Bacău.

În 2019, omul de afaceri Ștefan Mandachi a construit, însă, „primul metru de autostradă” din A7. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te