Conferința „Welcoming differences between X, Y and Z generations”, curatoriată de Caterina Pruteanu (fondatoarea Moldova Film Festival și creative producer la emisiunea TV Starea Nației) și Anda Zota (arhitect și redactor-șef igloo), va avea loc pe 27 mai, începând cu ora 10.00, în Sala Voievozilor a Palatului Culturii.
În strânsă legătură cu programul conferinței, pe 26 mai, biroul de arhitectură fala.atelier, din Portugalia, va organiza workshop-ul Flat fictions, precedat de un call for applications dedicat creativilor din generațiile X, Y și Z.
Construită ca un instrument de înțelegere a diferitelor generații, cu diferențe frapante și asemănări familiare, dar și ca un ghidaj în discursul generațional și al identității de gen, conferința Welcoming differences between X, Y and Z generations va acoperi un spectru larg de subiecte relevante, cuprinzând domenii creative precum arhitectură, fashion, social media.
Speakeri din toată Europa, la „Welcoming differences between X, Y and Z generations”
Printre speakerii care vor fi prezenți la evenimentul de la Iași se regăsesc reprezentanții a două birouri internaționale de arhitectură: fala atelier (Portugalia) și Sivak and Partners (Ucraina), fondatoarele Corp.platform – un colectiv independent ce reprezintă persoanele identificate ca femei și persoanele non binare pe scena de Djing și muzică electronică.
Tot pe lista speakerilor și-au mai anunțat prezența Lavinia Toma, expert internațional în comunicare strategică, Frédérique Thureau (Franța) – care coordonează platforma shemakes.eu pentru a facilita accesul incluziv la inovare și abordează tehnici de design transgenerațional, Roxana Dumitrache, fost director interimar al Institutului Cultural Român din Londra, politolog și absolventă a London School of Economics and Political Science.
Totodată, vor participa la conferință membri ai comunității locale, precum Ilinca Popescu, artist vizual multidisciplinar, și două echipe locale de debate.
„Provocarea cu care ne confruntăm, probabil, cu toții este cum putem să ne conectăm, să comunicăm și să colaborăm cât mai eficient în mediul profesional și în afara acestuia. Înțelegerea și aprecierea diferitelor generații și a particularităților identitare au devenit fundamentale pentru productivitatea și eficacitatea echipelor creative de lucru, comunităților și companiilor.
Privind într-un spectru mai larg, înțelegerea punctelor de vedere și a valorilor celorlalți permite diferitelor generații să se aprecieze mai mult reciproc, să poată colabora și să încurajeze multi și inter-disciplinaritatea, esențiale azi. Despre aceste lucruri vom dezbate pe larg la conferința dedicată generațiilor, pe care o organizăm în cadrul RCW”, a explicat Caterina Prunteanu.
Workshop și Call for applications
Păstrând tema conferinței generațiilor, biroul de arhitectură fala.atelier va organiza, pe 26 mai, workshop-ul Flat fictions – despre arhitectură și reprezentare, colaj și esențializare. Indiferent că fac parte din gererația X, Y sau Z, participanții vor fi selectați în baza unei aplicații: un colaj pornind de la formele colorate ale lui Ellsworth Kelly.
Workshopul constă într-un exercițiu care va sfârși, prin procesul de lucru, într-o dezbatere filozofică și profesională, surprinzând ce este colajul pentru arhitectură.
Procesul de aplicare: indiferent dacă sunteți generația X, millenniali sau generația Z, selecția participanților se va baza pe un colaj în care folosiți formele colorate ale lui Ellsworth Kelly și le transformați în arhitectură. Formularul de înscriere constă într-o imagine, format pătrat, 300dpi, a colajului tău, trimisă în perioada 17 martie - 10 aprilie, la adresa de e-mail contact@romaniancreativeweek.ro.
Selecția participanților va realizată de fala.atelier, urmând ca finaliștii să fie contactați, ulterior, de organizatori.
Aflat la cea de-a treia ediţie, Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România.
Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEPIC a organizat peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti.