Cum a reușit supermarketul Penny să pună pe fugă clienții? Timp de o săptămână, discounterul german a majorat prețurile unor produse pentru a compensa costurile legate de impactul asupra mediului. Rezultatul: vânzările au scăzut brusc în unele cazuri.
Cum a reușit supermarketul Penny să pună pe fugă clienții? Ce a făcut cu prețul a 9 produse?
A fost un experiment îndrăzneț: pe fondul inflației și al creșterii prețurilor la alimente, discounterul german Penny a majorat anul trecut, timp de o săptămână, prețurile la nouă dintre produsele sale în toate magazinele din Germania.
În această perioadă, prețurile urmau să reflecte costurile "reale" ale alimentelor - cu alte cuvinte, costurile suportate de mediu și climă ca urmare a producției. Efectele asupra solului, climei, apei și sănătății au fost incluse în prețul de vânzare.
Citește și: Cel mai mare mall din oraș, închis de Protecția Consumatorilor. Ce au descoperit inspectorii?
Unele produse au devenit considerabil mai scumpe ca urmare a măsurii. De exemplu, un pachet de 400 de grame de crenvurști a costat 6,01 euro în loc de 3,19 euro în cursul acelei săptămâni.
Pentru impactul asupra climei, la prețul inițial s-au adăugat 94 de cenți, pentru sol 1,17 euro, pentru sănătate 62 de cenți și pentru apă 9 cenți.
Suprataxa a fost mai mică pentru alte produse, inclusiv pentru produsele organice și cele pe bază de plante:
În timp ce produsele ecologice au avut un cost mediu al impactului asupra mediului de 1,15 euro, produsele convenționale au avut o suprataxă medie de 1,57 euro. Veniturile obținute din prețul mai mare urmau să fie direcționate către un proiect de sustenabilitate.
85 la sută dintre produse erau prea scumpe
Experimentul privind prețurile a fost monitorizat științific de Universitatea din Greifswald și de Universitatea din Nürnberg. De asemenea, discounterul a intervievat peste 2.000 de consumatori cu privire la deciziile lor de cumpărare.
Rezultatul: cifrele de vânzări pentru un total de opt din nouă produse au scăzut, în unele cazuri drastic. Mozzarella convențională, de exemplu, al cărei preț a crescut cu 74% în timpul campaniei, a fost cumpărată cu 43% mai puțin.
Citește și: Primul cash&carry de stat doar pentru producătorii români. Unde este și ce prețuri are
Vânzările de mozzarella organică, al cărei preț a crescut cu 49%, au scăzut, de asemenea, cu 29%. Doar un singur produs vegan, pentru care creșterea de preț a fost minimă, a înregistrat puține schimbări în cifrele de vânzări.
85 la sută dintre persoanele care au încetat să mai cumpere produsele după creșterea prețurilor au declarat că produsele erau prea scumpe pentru ele. 46% au declarat că aspectele legate de mediu nu erau importante pentru ei. 30 % nu au înțeles campania.