"Atunci când primim o factură, trebuie să ne adresăm operatorului economic pentru a soluţiona acea problemă. Acolo unde nu există înţelegere, ne vom adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului la numărul de telefon 021.9551 sau pe site-ul autorităţii - www.anpc.gov.ro", a arătat el, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria, innformează Agerpres.
Citește și: Consumatorii casnici nu pot fi deconectaţi de la curent şi gaze în perioada măsurilor de sprijin
Mihai Culeafă a precizat că, în prezent, "foarte multe" dintre reclamaţiile venite la ANPC vizează facturile la energie. Potrivit acestuia, aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze.
Culeafă a adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual.
Citește și: Furnizorii de curent şi gaze, sub lupa ANPC: Doi operatori, facturi fără plafonare sau compensare
"Cu personalul pe care îl avem acum în subordine reuşim să facem faţă. (...) Acum, în această perioadă, ţinând cont de contextul pandemic, dacă primim milioane de sesizări, vă daţi seama că nu putem răspunde într-un termen atât de scurt", a spus el.
Preşedintele ANPC a mai arătat că sunt în curs de desfăşurare acţiuni de control la 37 de operatori economici furnizori de energie electrică şi gaze. Unui furnizor de gaze din judeţul Bihor i s-a aplicat în urmă cu trei săptămâni amenda maximă de 50.000 de lei.