Dar astfel de măsuri ridică numeroase probleme, potrivit unui analist OECD, care arată că acestea îi afectează mult pe tineri și pot fi înlocuite cu măsuri constructive, prin care să fie înlăturat comportamentul dăunător.
Mark Fuster Rabella, analist în cadrul Directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), arată că există multe feluri prin care unii elevi se comportă într-o manieră care să le afecteze procesul de învățare atât lor, cât și celorlalți elevi – de la obișnuința de a ajunge târziu la ore la comportament de tip bullying.
În fața unui comportament de tip bullying, chiul sau perturbarea activităților la clasă, școlile răspund adesea prin decizii de suspendare sau de exmatriculare a elevilor, arată autorul. Rațiunea unor astfel de măsuri este că li se dă acelor elevi timp să se gândească la acțiunile lor și să se calmeze, dar li se permite și colegilor să învețe fără a fi perturbați.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro.