Ordonanța introduce un articol care stipulează că de controlul înainte de publicare („ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai ocupă organismul specializat - Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP), ci autoritățile de management ale programelor operaționale. „Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite”, scrie deputatul USR pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, o modificare introdusă prin articolul 75, punctul 2 se stipulează că de controlul înainte de publicare („ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai ocupă organismul specializat ANAP (Agenția Națională de Achiziții Publice), ci autoritățile de management ale programelor operaționale (AM-urile).
„Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite. Nu au compartimente în organigramă, nu au personal dedicat acestei activități și nu au norme pentru a aplica noile prevederi-surpriză. Rezultatul? Licitațiile pe fonduri europene sunt în prezent blocate și toată lumea prin ministere/AM-uri se dă cap în cap încercând să rezolve dandanaua apărută în Monitorul Oficial din 28.12.2018”, spune Drulă.
„În această situație este autostrada Sibiu-Pitești - lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni. Sunt primul care să-i critic pe cei de la compania de drumuri. Dar iată un exemplu unde un proiect important derulat de CNAIR e blocat de incompetența celor care au introdus această prevedere în OUG. Licitația pentru lotul 4 din autostrada Sibiu-Pitești nu poate fi lansată pentru că controlul ex ante nu poate fi efectuat ca urmare a adoptării OUG-ului”, mai declară deputatul din opoziție.
Drulă continuă și spune că zeci de alte licitații pe fonduri europene sunt blocate, iar în acest timp doamna Rovana Plumb „ține conferințe de presă triumfaliste despre absorbție și dl. Meleșcanu face apologia infractorilor în presa internațională”.