Escrocii inventează în fiecare zi noi metode de a le lua oamenilor banii. Când ceva nu mai merge sau se prind posibilele victime că este vorba despre o păcăleală, infractorii vin cu noi detalii, tot mai credibile.
În ultimele zile, oamenii sunt sunați de persoane care se recomandă drept ofițeri de poliție. Le vorbesc despre o fraudă bancară și cer cardul pentru investigații. Uneori cer chiar sume de bani. Iar victimele trimit totul prin curier, la o adresă indicată de infractor.
Alteori sună persoane care spun că sunt angajați ai unei bănci și, la fel, cer cardul bancar sau sume de bani.
Newsweek a scris despre aceste tipuri de escrocherii și, de asemenea, autoritățile avetizează frecvent cu privire la posibilitatea unor astfel de fraude.
Recent, un bărbat a pierdut aproximativ 130.000 de euro după ce a dat curs solicitărilor unui escroc care l-a sunat și i-a spus că este polițist.
Vă spunem mai jos cum funcționează această escrocherie.
Escrocii spun că sunt polițiști și cer cardul bancar. 130.000 € a pierdut un bărbat care i-a crezut
Când te sună de la Poliție sau de la banca unde îți ții economiile sau ți se virează salariul, nu stai prea mult pe gânduri. Mulți dau date personale, inclusiv parolele de la conturi sau pinurile de la card.
Citește și: ”Plicul de la Fisc”, noua escrocherie care face victime. Nu deschideți sub nicio formă!
Mai noi, falșii polițiști sau falșii bancheri au avansat. Cer direct cardurile și banii de la victimă. Din păcate, unii chiar fac acest lucru.
O persoană din Marea Britanie a pierdut peste 130.000 de euro (110.000 de lire sterline) după ce și-a predat cardurile bancare unor escroci care s-au dat drept ofițeri de poliție.
Poliția din Hertfordshire a declarat că a fost contactată de un număr de persoane care au fost sunate de „ofițeri” cerându-le să le dea cardurile bancare sau numerar printr-un curier.
Escrocii spun că sunt polițiști și cer cardul bancar. 130.000 € a pierdut un bărbat care i-a crezut - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
În august, un total de 135.000 de lire sterline au fost pierdute în acest fel, o persoană din Bishop's Stortford pierzând 110.000 de lire sterline.
Poliția a spus că nu va cere niciodată nimănui să transmită niciun număr de bancă sau PIN și „dacă primiți un apel la care nu vă așteptați, ar trebui să fiți suspicios”.
Citește și: Cum poți ”bloca” o escrocherie prin telefon? Cuvintele pe care trebuie să le spui când răspunzi
Escrocii sunt foarte convingători
„Aceste tipuri de escrocherii implică, de obicei, ca victima să primească un apel telefonic de pe un număr de telefon mobil sau fix, cineva dându-se drept un ofițer de poliție sau un funcționar al băncii și informându-i despre activități frauduloase în contul său bancar”, a transmis Poliție din Hertfordshire.
„Li se cere apoi să-și pună cardurile bancare și/sau banii într-un plic și să-i dea unui curier sau taxi, care le este trimis acasă și, de asemenea, să-și dezvăluie detaliile bancare, inclusiv numerele de cont și PIN, pentru a ajuta investigație falsă”.
Inspectorul Katy Jackson, de la unitatea de fraudă gravă și cibernetică, a declarat: „Este important să rețineți că ofițerii de poliție sau oficialii băncii nu vă vor cere niciodată informații sensibile, cum ar fi un PIN, sau vă vor cere să cumpărați articole de mare valoare pentru a-i ajuta cu o anchetă.
De multe ori victima vizată realizează că este vorba despre o escrocherie și nu dă datele personale și bancare.
„Cu toate acestea, acești fraudatori pot fi foarte persuasivi și insistenti, ceea ce a făcut ca unii oameni să fie victime ale acestei înșelătorii și ulterior să piardă mii de lire sterline”.
Identitatea persoanei care a fost înșelată din 110.000 de lire sterline nu a fost făcută publică, scrie BBC.
Citește și: Escrocheria ”Wangiri” face victime. Nu apela înapoi, este o capcană. Rămâi fără bani instant
Escrocii îți ”paralizează” psihologic victimele
Escrocii telefonici încearcă să-și facă victimele să acționeze rapid și urmăresc să le paralizeze psihologic, a declarat șeful SEB pentru prevenirea fraudei, Kätlin Kukk din Estonia. Apelurile ar trebui tratate cu suspiciune extremă dar devin din ce în ce mai greu de detectat.
Foto: Freepik.com
Peste 7 milioane de euro au fost furate de la rezidenții estonieni anul trecut de către escrocii telefonici, a declarat Consiliul de Poliție și Gărzile de Frontieră la începutul acestei luni. Înșelătoriile sunt și ele în creștere.
„Din păcate, frauda financiară a devenit parte din viața noastră de zi cu zi. Nu trece o singură zi fără cel puțin o victimă”, a spus Kukk pentru „Vikerhommik”.
Oamenii încă mai fac clic pe linkurile trimise prin e-mailuri și mesaje text.
Strategia infractorilor este de a copleși psihologic victima cu o problemă urgentă.
Citește și: Escrocherie cu acțiuni la bursă. Un român a crezut că investește într-o companie de petrol. Urmarea?
„Ei sună pretinzând că sunt de la bancă, spunând că cineva v-a spart contul și că unele dintre economiile dvs. au dispărut deja, așa că problema trebuie rezolvată imediat. Acestea sunt tipurile de situații de înaltă presiune la care trebuie să aveți grijă. ”, a subliniat Kukk.
„Un alt semnal roșu este atunci când încep să ceară numere de card bancar, parole, acreditări de conectare — orice care oferă acces la un cont. În al treilea rând, dacă îți cer să semnezi ceva.
Acestea sunt momente critice. Dacă cineva solicită informații specifice prin intermediul telefon care ar trebui să fie cunoscut doar de dvs., acesta este un semn de avertizare important.
Dacă banca dvs. sau poliția vă sună, ei știu deja pe cine vă sună. Codurile PIN ar trebui să fie cunoscute numai de dvs.”, a avertizat expertul în securitate.
„Trebuie să fim extrem de sceptici față de tot ceea ce ajunge la noi prin internet, apeluri telefonice sau e-mailuri – orice nu putem verifica complet fizic – pentru că situația nu se îmbunătățește. Înșelătoriile devin din ce în ce mai sofisticate și chiar mai greu de detectat”, a adăugat ea conform news.err.ee.