Potrivit unui comunicat de presă emis luni de ELCEN, în urma respingerii apelului împotriva deschiderii procedurii de faliment a RADET, compania se vede nevoită să explice că vor asigura „toți factorii implicați cât și pe bucureșteni că are capacitatea și disponibilitatea de a asigura furnizarea agentului termic și a apei calde în sezonul de iarnă 2019-2020, atât timp cât va exista garanția achitării serviciilor prestate. În acest sens, în urma ședinței convocate de către Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, s-a comunicat către PMB soluția legală pentru asigurarea continuării prestării serviciului public de furnizare a energiei termice și a apei calde”.
ELCEN susține că deschiderea procedurii de faliment a RADET nu atrage în mod automat deschiderea procedurii de faliment a ELCEN după cum în mod eronat afirmă atât dna Primar General.
„ELCEN se află în procedură de reorganizare la momentul de față și poate să asigure alimentarea cu energie termică și apă caldă a bucureștenilor atât timp cât plata acestor servicii este asigurată, inclusiv prin achitarea subvenției de către PMB”, reiese din comunicat.
De asemenea, compania susține că furnizarea agentului termic și a apei calde către bucureșteni a fost asigurată, „nu de grija PMB pentru infrastructura critică a Bucureștiului, ci din preocuparea administratorilor ELCEN, care deși potrivit legii aveau dreptul să sisteze această furnizare pe motiv de neplată a facturilor cu mai mult de 90 de zile de la livrare, și-au asumat riscul de a continua furnizarea pentru confortul cetățenilor capitalei. Pe aproape tot parcursul anului 2019, ELCEN a fost în situația de a avea dreptul de a sista furnizarea agentului termic către RADET pe motiv de neplată a facturilor scadente după 90 de zile de la livrare și prin eforturile administratorilor și sprijinul Ministerului Energiei a asigurat furnizarea energiei termice fără sincope, chiar dacă în anumite momente valoarea datoriilor scadente depășeau 400 milioane lei”.