Societatea Uzina Rominex SRL București a încheiat, anul trecut, patru contracte cu compania energetică pentru închirierea de autovehicule pentru UMC Jilț, scrie Gorjeanul.
Pe 15 aprilie 2022, Uzina Rominex SRL a încheiat primul contract, pentru „Închiriere autovehicule de transport industriale cu șofer” – lotul 3 UPRUM ROVINARI, lotul 4 UMC JILT si lotul 5 UMC MOTRU, pentru suma de 760.000 de lei.
Două luni mai târziu, pe 17 iunie, a fost parafat un alt contract, ,,Închiriere autovehicule de transport marfa cu șofer- 6 loturi”, în valoare de 2 milioane de lei.
Au urmat alte două contracte, în 5 august și 31 octombrie pentru ,,Închiriere autovehicule de transport industriale cu șofer” – lotul 9 si 10 UMC JILT”, respectiv ,,lotul 5 UPRUM ROVINARI, lotul 6, 7 si 8 UMC JILT, lotul 9 si 10 UMC MOTRU”, sumele fiind de 963.000 de lei și 307.000 lei.
Accidentul tragic de la cariera Jilț Sud, în urma căruia 3 angajați ai CEO Oltenia au decedat, iar alți 10 au fost răniți, a deschis o adevărată cutie a Pandorei, în legătură cu condițiile de transport ale minerilor și contractele pentru transportul acestora de la sediu carierelor și până la locul de muncă.
Accidentul de la Cariera Jilț Sud, care a avut loc, marți, în jurul orelor 13,00, s-a produs pe linia tehnologică E 05, pe lângă transportorul T204 bis.
Potrivit unor informații, după finalizarea intervenției mecanice la excavatorului 05, cei din formația de lucru au urcat în un autovehiculul cu numărul de înmatriculare GJ 38 SCS care aparține societății Uzina Rominex SRL și au plecat spre sediul Sectorului Jilț Sud.
Aproape de capătul unei pante, înainte de podul de traversare a circuitului de benzi T204 bis, se pare că mașina a rămas fără frâne, din ce spun salariații aflați în aceasta, a derapat pe pod și a căzut lângă transportorul de cărbune.
A rezultat rănirea a zece persoane și decesul altor trei salariați ai CE Oltenia, Constantin Negoiță, Gheorghe Vîlceanu și Dragoș Pîrjol.
Între cei decedați se află șeful echipelor de la Atelierul mecanic. Dintre răniți, unul a fost transportat la Spitalul Motru, doi la Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu și unul a fost preluat de un elicopter al SMURD și dus la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Craiova.
În cadrul cercetării, mașina va fi supusă unei expertize care se va efectua de un expert tehnic judiciar, deoarece aceasta nu poate fi expertizată, din punct de vedere tehnic, la RAR, deoarece nu-i mai funcționează motorul, iar acest fapt face imposibilă testarea sa pe linia specială.
Citește și: VIDEO Cum poți să decontezi bacșișul și ce ne mai așteaptă când intrăm într-un restaurant
„În accident au fost implicate 25 de persoane, dintre care 8 rănite și 3 decedate. Zona fiind neaccesibilă cu autospecialele de intervenție, victimele vor fi transportate cu mijloace din dotarea carierei Jilț Sud, pe o platformă betonată, unde se află echipajele de intervenție”, a transmis ISU Gorj.
„Având în vedere numărul persoanelor implicate, pentru gestionarea eficientă a fost activat Planul Roșu de Intervenție la nivelul județului Gorj.
La fața locului au fost alocate 1 mașină de stingere, 2 ambulanțe SMURD, 1 echipaj de descarcerare, 1 autospecială pentru transport victime multiple, 4 ambulanțe SAJ, precum și 2 elicoptere SMURD”, a mai anunțat ISU Gorj.
Citește și: Cutremur pe piața cripto. Creditorul Genesis a depus actele pentru faliment după prăbușirea FTX
„Pacientul este conștient, stabil respirator si hemodinamic, cu politraumatism”, a precizat purtătorul de cuvânt al unității medicale, dr. Cristiana Geormăneanu. La spitalul craiovean urmează să fie adus încă un rănit, cu un elicopter de la Caransebeș.
Ultimul accident grav la o mină din România a avut loc pe 15 noiembrie 2008. Atunci, o gravă explozie s-a produs în abatajul 431 de la mina Petrila din Valea Jiului, la circa 950 metri în subteran. Cauza a fost o acumulare de gaz metan. Explozia a fost urmată, la patru ore, de încă una, şi s-a soldat cu 13 morţi şi 14 răniţi.