FOTO Ce se mai fură pe „Autostrada Ford”? Plasele care susțin pietrele și protejează podurile

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.05.2023 - 14:02
Au fost furate plasele care susțin pietrele din gabioanele montate pe DEx 12. - Foto: Facebook/DRDP Craiova
Au fost furate plasele care susțin pietrele din gabioanele montate pe DEx 12. - Foto: Facebook/DRDP Craiova

„Autostrada Ford” este încă departe de a fi gata, dar acest aspect nu-i împiedică pe unii să fure tot ce se poate de pe tronsoanele Drumului Expres Craiova - Pitești aflate în uz sau în lucru. Periculos, au început să „dispară” plasele care susţin pietrele în zonele podurilor.

SHARE

Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova a anunţat că au fost furate plasele de sârmă care susţin pietrele din gabioanele montate pe Drumul Expres Craiova-Piteşti, în zonele mai multor poduri.

”De pe zona drumului se fură multe, indicatoare, catadioptrii, coşuri de gunoi, mobilier etc. Dar, de data asta s-a depăşit orice limită, au fost furate plasele care susţin pietrele din gabioanele montate pe DEx 12, în zona podurilor”, a informat DRDP Craiova.

Aceste gabioane au un rol foarte important pentru siguranţa podurilor, funcția lor fiind de a stopa eroziunea malurilor.

Citește și: Drumurile din România 2023, o rușine: 23.700 km de pământ și piatră, 41% din asfalt cu gropi

„Autostrada Ford” este înfundată pe tronsonul 1

„Autostrada Ford” este înfundată pe tronsonul 1, unde lucrările sunt finalizate doar în proporție de 43%, deși trebuiau să fie gata în 2022. 

Lucrările pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova- Pitești nu au fost reluate, nici după patru luni de când constructorul italian care a început aici lucrările în urmă cu 4 ani a plecat din șantier.

Se caută încă un constructor care să continue lucrările. Iar abia pe 4 mai 2023 au fost depuse două oferte. 

”Joi, 04.05.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de execuţie lucrări Drum Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 1, km 0+000 – km 17+700, – Relicitare”, a anunțat CNAIR.

Citește și: Optimism extraterestru, la MT: 2.000 km de autostradă până în 2030, în România. Acum nu avem 1.000

Sursa citată a precizat că, până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

1. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE S.R.L. (România)

2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider de asociere) - STRADE BAUUNTERNEHMUNG S.R.L. - VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L (Turcia – România)

”Obiectul procedurii de achiziţie publică îl reprezintă atribuirea contractului de tip FIDIC ROŞU pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat aferente tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, în lungime de 17,7 km. Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 18 luni”, anunţă compania.

Potrivit CNAIR, perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 60 de luni, această durată putând fi extinsă până la 120 de luni, în funcţie de aspectele ofertate de către operatorii economici participanţi la procedură.

Valoarea estimată a procedurii este de 544.132.122,79 lei fără TVA şi sursa de finanţare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile.

Lucrările pe tronsonul 1 al „Autostrăzii Ford” au început în 2019 și ar fi trebuit să fie terminate la sfârșitul anului trecut de Tirrena Scavi S.P.A., dar sunt departe de a fi finalizate.

Pe tronsonul  2 al drumului expres Craiova - Pitești se circulă deja, pe tronsonul 3 se lucrează bine şi progresul este bun şi pe tronsonul 4.

Drumul expres Craiova–Pitești este împărțit în 4 tronsoane

Drumul expres Craiova–Pitești este împărțit în 4 tronsoane, cu o lungime totată de 121,185 kilometri. Lucrările au început în 2019 și au ajuns la peste 50%.

Tronsonul 1 Craiova – Robănești (Centura nord Craiova – intrare în Balș): Are o lungime de 17,7 km și antreprenor este compania italiană Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 358,18 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat în 10 decembrie 2018, început în 27 decembrie 2018- proiectare și în 16 septembrie 2019 - execuție. Termenul contractual de finalizare era trimestrul IV 2022.

Tronsonul 2 Balş – Slatina (39,85 km): Este segmentul de 40 km al Drumului Expres Craiova–Pitești pe care deja se circulă.

Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km): Stadiul lucrărilor este de circa 63%, după ce au început în martie 2021. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este luna ianuarie 2024. Valoarea contractului esre de 617 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,88 km): Nu s-a săpat încă niciun metru, deși contractul a fost semnat în august 2021. Încă se proiectează, iar lucrările ar putea demara în noimebrie 2022. Termenul contractual de finalizare este luna noiembrie 2024. Valoarea contractului este de 617,081 milioane de lei, fără TVA. 

Valoarea totală a proiectului este de 4.933.925.482,39 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 4,162,020,930.76 lei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te