Lucrările de reabilitare a falezei din Tulcea au ajuns la peste 85% și, conform proiectului în valoare de aproape 166 milioane de lei fără TVA (cca. 40 milioane euro), ar trebui să fie gata în iunie 2023.
Ce s-a construit însă în realitate nu are nicio legătură cu proiectul spectaculos, potrivit imaginilor comparative postate pe pagina de Facebook „Faleza Tulcea”, pagina tulcenilor cărora le pasă de faleză.
Redăm câteva dintre comentariile internauților:
- „Prima poza e brut , a 2 a e net ”
- „Problema e ca s-a platit sa arate ca prima...”
- „Motiv de artă - sus, motiv de ce-artă, jos. C-așa-i la români.”
- „Hai mă că e la fel! Hai mai bine să nu mai comentăm pe Facebook... E clar că ne convine ce se întâmplă... Situația nu e de acum, e mai veche ”
- „Asa ne trebuie,pui constructor un .....bucatar.Eu ma intreb de ce finanțatorii ,nu verifica realizarea proiectului si le da voie să facă ce vor ei.”
- „Până și din China vin produsele mai aproape de adevăr……”
- „Exact asa arata ..ca in proiect....noi nu vedem de fapt ”.
Reabilitarea falezei din Tulcea costă aproape 40 milioane de euro
Valoarea inițială a contractului de proiectare și execuție a falezei din Tulcea s-a ridicat la aproape 134 milioane de lei (fără TVA), suma ajungând la aproape 166 milioane de lei (fără TVA) în urma optimizării proiectului, conform Consiliului Județean Tulcea.
Banii suplimentari au fost alocați pentru dragaje din cauza depunerilor aluvionare suplimentare, parapet de protecție, stâlpi de iluminat și sistemul pietonal realizat din pavele de granit, relatează info-sud-est.ro.
Banii provin din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM), iar contribuția Consiliului Județean Tulcea la această investiție este de 2% din cheltuielile eligibile, conform fișei de proiect.
În iulie 2020 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea portului Tulcea, iar durata estimată de execuție a obiectivului de investiții era de 35 luni.
După finalizarea lucrărilor, Portul Tulcea ar urma să aibă o lungime de cheu de 1.500 m, o infrastructură portuară nouă cu o suprafață de peste 36.000 mp, o promenadă modernă și un drum de acces de 100 m.