BMC Truck&Bus, un producător și distribuitor de autobuze din Turcia cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, și care are un parteneriat cu constructorul chinez ZTE pe partea de autobuze electrice, a fost desemnat câștigătorul final al licitației Primăriei Capitalei pentru achizitionarea a 100 de autobuze electrice de 12 metri lungime, asigurarea infrastructurii de încărcare necesară și administrarea și întreținerea garajelor.
Oferta câștigătoare a fost de 290 de milioane de lei, fără TVA, mai mică față de costul estimat de beneficiar, de aproape 304,7 milioane de lei, fără TVA, conform anunţului publicat în SEAP, și decât oferta câștigătoare din decembrie 2022 a celor de la Karsan - 293 de milioane de lei, fără TVA.
Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului vor fi livrate 34 de autobuze, iar restul de 66 în anul următor.
Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12 metri lungime şi vor avea autonomie de minim 200 kilometri între două încărcări succesive, tracţiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uşi duble şi aer condiţionat.
Citește și: Viitoarele autobuze electrice din Capitală mai înalte ca cele Diesel. Pot trece prin Pasajul Unirii?
Cum arată autobuzele electrice chinezești, făcute la Ciorogârla, care vor circula în București
BMC TRUCK & BUS produce autobuze diesel în România, lângă București, la Ciorogârla. În baza unui parteneriat cu constructorul chinez ZTE,însă, BMC a realizat recent un prototip de autobuz electric și este gata să înceapă producția de serie a modelului EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE.
Conform broșurii de prezentare a EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE, autobuzul electric are 12,07 metri lungime, 2,52 metri lățime și 3,317 metri înălțime și cântărește aproximativ 12,7 tone.
Vehiculul este pus în mișcare de un motor electric cu o putere nominală de până la 195 kW (265 cai putere) și un cuplu maxim de până la 3.500 Nm.
Autobuzul EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE dispune de o baterie litiu-ion făcută de CATL, cu o capacitate de până la 385 kWh, ceea ce îi poate asigura o autonomie de peste 300 de kilometri în regim urban, conform constructorului.
Citește și: FOTO Cum arată noile troleibuze Solaris Trollino pentru București: 580.000€ bucata. Când vor circula
Ca dealer de autobuze electrice ZTE, BMC TRUCK & BUS a câștigat mai multe licitații de autobuze electrice în orașe precum Craiova, Focșani, Constanța, Brăila, Slobozia sau Alexandria.
La Suceava, de exemplu, BMC TRUCK & BUS a câștigat licitația de autobuze electrice de 12 metri cu un model ZTE.
Acestea au 79 de locuri și sunt dotate cu camere video, afișaj electronic, sistem de locație AVL, climatizare, sistem de numărare a călătorilor, rampă pentru persoanele cu dizabilități.
În materie de performanțe, ele se bazează pe un pachet de acumulatori de 340 kW, care ar trebui să asigure o autonomie de minimum 250 kilometri. Garanția este de 15 ani pentru motorizare și de 10 ani pentru acumulatori.
Șase producători de autobuze electrice s-au bătut pentru București
La sfârșitul lunii iulie 2022, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că „a fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție a unui număr de 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală.
Au fost depuse 6 oferte:
1) BMC TRUCK & BUS
2) SOLARIS BUS & COACH sp. z. o. o.
3) KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
4) MERCEDES-BENZ TRUCKS & BUSES ROMANIA SRL
5) NEW KOPEL CAR IMPORT
6) Asocierea dintre OTOKAR EUROPE FILIALA BUCUREŞTI (Leader) și Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S.
Noile autobuze electrice sunt din gama de 12 metri lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.