Proiectul de OUG transpune Regulamentul UE 1150 din 2019, care prevede obligativitatea echității și a transparenței pe aceste platforme online. Mai precis, regulamentul obligă platforme precum Google, Facebook, Amazon, Instagram sau Airbnb să aibă un comportament echitabil și transparent față de toți comercianții înregistrați în România care folosesc serviciile cestor platforme sau se promovează cu ajutorul lor.
Prin comportament transparent și echitabil se înțelege obligația ca aceste platforme online să nu privilegieze prin intermediul algoritmilor propriile servicii și produse în detrimentul celor ce aparțin comercianților locali.
Amenzile cuprinse între 0,1% și 1% din cifra de afaceri pot fi aplicate platformelor online și dacă nu respectă cerințe specifice privind procedurile și termenele de modificare a termenilor și condițiilor încheiate de platforma online cu comercianții.
Consiliul Concurenței va fi instituția care va analiza modul în care platformele online de vânzări / promovare respectă noile reguli și tot Consiliul Concurenței va da eventualele sancțiuni, ce merg de la avertisment la amendă de până la 1% din cifra de afaceri a anului anterior, potrivit g4media.ro.