În ce oraș se va construi o centură metropolitană cu 6 benzi. Are 100 de km și costă 1.7 miliarde €

DE Alexandra Lupascu | 24.05.2024 - 17:12
În ce oraș se va construi o centură metropolitană cu 6 benzi. Are 100 de km și costă 1.7 miliarde € Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
În ce oraș se va construi o centură metropolitană cu 6 benzi. Are 100 de km și costă 1.7 miliarde € Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Primarul Clujului Emil Boc anunţă că au început lucrările la Centura metropolitană a Clujului, tronsonul 1, Cluj-Floreşti, care ar urma să se încheie la finalul anului viitor.

SHARE

El a precizat că acest tronson al Centurii metropolitane are mai multe avantaje pentru clujeni, printre care şi acela că, prin lărgirea drumului de la 4 la 6 benzi, va fi creată banda dedicată pentru transportul în comun pe toată ruta Floreşti - Cluj -Napoca, inclusiv în Cluj-Napoca.

De asemenea, asigură accesul la Spitalul Regional de Urgenţă, unde lucrările de construcţie au început.

"Se construieşte un pasaj suprateran de 58 de metri şi o giraţie pentru a asigura accesul la spitalul regional", precizează edilul pe Facebook.

În ce oraș se va construi o centură metropolitană cu 6 benzi. Are 100 de km și costă 1.7 miliarde €

Tronsonul cuprinde piste pentru biciclete pentru a continua dezvoltarea culoarului de mobilitate.

Termenul de încheiere a lucrărilor pentru acest tronson este finalul anului viitor.

Citește și: Autostrada Ploiești – Brașov nu va fi construită nici în 2030. Dar se știe că va fi cu taxă

"În concluzie, acest tronson al centurii metropolitane a Clujului va contribui decisiv la decongestionarea traficului prin instituirea benzilor suplimentare pentru transportul în comun.

 Cele 38 de autobuze care circulă azi pe ruta Florești - Cluj nu vor mai fi în traficul general, ci vor avea bandă dedicată de transport în comun.

De asemenea, această bandă dedicată va permite accesul rapid al Ambulanței/Salvării la Spitalul Regional de Urgență", subliniază Emil Boc.

Citește și: 63 de ani de la montarea primului stâlp de electrificare CFR. În 34 de ani nu s-a mai investit nimic

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te