Proiectul pentru autostradă, ce urmează să fie finanţată de la bugetul de stat, prin Ministerului Transporturilor. a întrunit 261 de voturi „pentru”, două voturi contra şi 5 abţineri. „Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor”, prevede proiectul legislativ.
Citește și Autostrada lui Manole - Moldova, ruptă și de București
Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectului de investiţii Autostrada Unirii, potrivit legii. De asemenea, Ministerul Transporturilor va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, procedurile necesare pentru realizarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii.
În timpul votului, deputaţii PNL şi USR au întins peste bănci două bannere cu „Moldova vrea Autostrada” şi „Cerem Autostrada Marii Uniri”.
Citește și Iohannis către Guvern: Nu există voință pentru autostrada Târgu Mureș - Iași - Ungheni
Pe 19 septembrie, deputatul ALDE Varujan Vosganian, purtător de cuvânt al partidului, i-a trimis premierului Viorica Dăncilă o interpelare în care afirmă că eficienţa unei guvernări a devenit kilometrul de autostradă construită, nu creşterea PIB, a veniturilor sau a numărului locurilor de muncă create. Vosganian a precizat că fără demararea efectivă a lucrărilor la autostrada Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş, locuitorii din Moldova vor fi dificil de convins că Guvernul „merită preţuirea şi încrederea lor”.
Citește și Autostrada lui Manole - Drumul care condamnă la sărăcie