"15 metri lungime şi un centimetru lărgire, avea ieri. Ne aşteptăm să evolueze. Este la kilometru 57+ 100. În 2017, când li s-a prăbuşit terasamentul, era la 57+300, deci în aceeaşi zonă. Fisura porneşte din asfalt şi continuă până jos în drumul tehnologic. (...) E o problemă de terasament. Este clar că în situaţia asta, până la remedierea problemei, nu se poate deschide circulaţia şi nicidecum nu o să se remedieze problema până la sfârşitul lunii septembrie. Clar că trebuie o expertiză profundă, astea sunt probleme structurale şi în funcţie de ce se găseşte acolo să se intre să se corecteze şi să se pună în siguranţă autostrada. Garanţia am executat-o (...). Nu le mai dăm înapoi. Nu le mai dăm nimic. Banii aceia îi folosim la reparaţia lotului. Banii aceia şi alţii pe care-i vom percepe din penalizări, din întârziere, din alte chestii", a precizat CNAIR, potrivit Agerpres.
Aceasta a subliniat că doar o parte din reparaţii sunt acoperite de această garanţie şi, abia după ce se termină expertiza, o să se vadă cât de ample sunt problemele şi cât vor costa reparaţiile.
"Expertiza trebuie făcută cu terţi pentru că, dacă o facem noi, o să fim acuzaţi că suntem părtinitori. Deci un alt contract", au menţionat reprezentanţii companiei.
În ceea ce priveşte factura de penalităţi de 73 de milioane care a fost trimisă asocierii conduse de Comsa, reprezentanţii CNAIR au afirmat că aceasta nu a fost plătită, constructorul apelând la arbitraj în această privinţă.
Joia trecută, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru care statul român a reziliat contractul cu constructorul spaniol, va fi deschis circulaţiei la sfârşitul lunii septembrie.
Pentru lotul 3, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, statul român a reziliat contractul şi a decis ca CNAIR să facă în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol.
Constructorul lotului 3 a anunţat că se gândeşte "foarte serios" să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv.