VIDEO Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de la Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 5-a oară

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.04.2025 - 08:54
Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de la Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 5-a oară - Foto: captură ecran
Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de la Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 5-a oară - Foto: captură ecran

Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de la Brăila, deschis în 2023 și care a costat 500.000.000 €, este reasfaltat a 5-a oară. Sensul Brăila – Tulcea este închis, circulația fiind deviată pe celălalt sens.

SHARE

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai importante și mai scumpe construcții de infrastructură rutieră din România din ultimii ani, a intrat pentru a 5-a oară în nici 2 ani de la inaugurare în lucrări de asfaltare.

Citește și: Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 4-a oară. Se circulă cu viteză căruțelor

Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 5-a oară

Golden Gate-ul de la Brăila a fost inaugurat cu mare pompă pe 6 iulie 2023, dar, după doar câteva luni de trafic, asfaltul s-a „vălurit”.

În 11 luni, podul a fost reasfaltat de trei ori pe anumite porțiuni. Apoi, în octombrie 2024, a început a 4-a reasfaltare parțială, cu un nou tip de mixtură asfaltică.

„Această rețetă va rezista la traficul greu și nu vom mai avea deformări, așa cum s-a întâmplat până acum. Podul de la Brăila este unic în România și, prin urmare, are nevoie de un asfalt specific", a explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, la vremea respectivă.

Citește și: Ce poduri ale lui Ștefan cel Mare rezistă și azi? Noul „Golden Gate de Brăila”, sufocat de probleme

Cum nou mixtură asfaltică a trecut cu succes testul iernii, acum, pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a început zilele trecute cea de-a 5-a operațiune de reasfaltare. 

Traficul de pe sensul Brăila – Tulcea este deviat pe sensul opus. Iar cel mai probabil la jumătatea lunii iunie se vor ridica toate restricțiile pe pod, spune beneficiarul acestui proiect, Compania Națională de Drumuri.

De asemenea, în septembrie 2023 și martie 2024, au fost cosntatate tasări la rampa de acces de pe malul Brăila și constructorul a făcut lucrări de stabilizare.

Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, Podul de la Brăila oferă o alternativă pentru traversarea Dunării, eliminând necesitatea folosirii bacului. Valoarea proiectului este de aproape 2 miliarde de lei, fonduri externe nerambursabile, iar construcția a fost realizată de Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., cunoscută acum sub numele de WeBuild.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te