Lucrările la barajul Runcu continuă, fondurile au fost suplimentate cu 15 milioane de lei

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 23.10.2020 - 10:17
Barajul Runcu / Foto: graiul.ro
Barajul Runcu / Foto: graiul.ro

Valoarea creditelor rambursabile pentru obiectivul de investiţii acumularea Runcu din judeţul Maramureş a fost majorată, în cadrul rectificării bugetare din acest an, la 15 milioane de lei, iar lucrările vor continua, a anunţat Administraţia Naţională "Apele Române" (ANAR).

SHARE

Conform instituţiei, această sumă va fi folosită pentru realizarea următoarelor lucrări: voal de etanşare, pe o lungime de 5.500 de metri; consolidări şi protecţie de versanţi, pe o suprafaţă de 150 de metri pătraţi; betonare plintă, însumând materiale cu un volum de 60 de metri cubi; umpluturi în corpul barajului, însumând un volum de 11.000 de metri cubi.

Barajul Runcu este o lucrare hidrotehnică de amploare, unică în România, realizată în cea mai mare parte din fonduri rambursabile, a cărei valoare totală de investiţii este de 460 de milioane de lei. Până în prezent, au fost alocate fonduri în valoare de peste 300 de milioane de lei.

"Odată finalizat, barajul Runcu va asigura suplimentarea debitelor necesare alimentării cu apă potabilă şi industrială a zonelor Baia Mare şi Baia Sprie. În acelaşi timp, va deveni principala sursă de alimentare cu apă potabilă în sistem centralizat pentru aproape 20 de localităţi situate de-a lungul celor patru râuri (Iza, Mara, Vişeu şi Tisa), inclusiv pentru municipiul Sighetu Marmaţiei. În plus, va creşte gradul de apărare în caz de inundaţii a populaţiei şi a obiectivelor socio-economice situate pe râurile Mara şi Iza. De asemenea, acumularea Runcu va avea utilitate energetică", notează "Apele Române.

După recepţia lucrării, acumularea Runcu va fi exploatată în condiţii de siguranţă de către specialiştii Administraţiei Bazinale de Apă Someş-Tisa.

Barajul Runcu este situat pe locul 19, ca înălţime, în clasamentul celor 247 de baraje înscrise în Registrul Român al Marilor Baraje, iar conform directorului general al ANAR, Ervin Molnar, "finalizarea acestei lucrări ar însemna realizarea celui mai mare baraj construit vreodată în România după 1989". 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te