La aproape două săptămâni de la primii kilometri din A7 construiţi prin PNRR, ministerul Transporturilor vrea să deschidă traficul rutier pe un nou lot între Buzău şi Râmnicu Sărat.
Tronsonul de 32 km este cu atât mai important cu cât Râmnicu Sărat nu are o centură ocolitoare, iar A7 va avea şi acest rol, reducând masiv traficul şi poluarea din oraş. În total, de miercuri se va putea circula pe un total de 59 km din cei 320 km dintre Ploieşti şi Paşcani pe A7, în regim de autostradă.
"Până la sfârşitul anului vom circula pe toată distanţa de 82 km între Buzău şi Focşani şi vom mai da în trafic încă 39 km aferenţi Loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii Ploieşti – Buzău", a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
Mâine se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde vor putea circula șoferii cu 130 km/h?
Citește și: RUȘINOS Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani
Aceşti kilometri de autostradă se adăugă anul acesta celor 1.115 kilometri de drum de mare viteză pe care se circulă deja în România. Primul lot din A7 a fost centura Bacăului, inaugurată în decembrie 2020.
"Românii vor putea circula, până la Crăciun, pe aproximativ 130 din cei 319 km ai Autostrăzii Moldovei! Împreună cu preşedintele Marcel Ciolacu am verificat ultimele pregătiri făcute de constructor, înainte de darea în circulaţie, săptămâna viitoare, a tronsoanelor dintre Buzău şi Râmnicu Sărat.
Citește și: VIDEO „A promite e nobil...” Nici un km de autostradă gata în 2024 pe lotul 5 al A1 Sibiu-Pitești
Urmează, în decembrie, darea în circulaţie a ultimului tronson dintre Buzău şi Focşani (36 km) şi a primelor loturi din Autostrada Ploieşti-Buzău (49,35 km). Se vor finaliza anul viitor toate celelalte loturi din A7, construite prin PNRR (319 km), dar şi drumul expres Brăila – Galaţi (10,76 km), a cărui construcţie este finanţată prin PT", a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
El a subliniat că mai departe, sunt continuate procedurile şi pentru celelalte secţiuni din A7, de la Paşcani până la Siret – vama cu Ucraina, de 118 km, care nu sunt prinşi în PNRR.
Tot anul viitor vor începe lucrările pentru construcţia primelor loturi ale A8 (Autostrada Unirii) şi a podului de la Ungheni peste Prut, care acum este doar unul feroviar, dar va fi şi unul rutier, de autostradă.