Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat, marți, autorizația de construire pentru metroul clujean. Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.
"Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj", a declarat președintele CJ Cluj.
Metroul din Cluj va parcurge peste 21 de kilometri și va costa peste 2 miliarde de euro
Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.
Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.
Potrivit unui comunicat al CJ Cluj, traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești.
Citește și: Trenurile metropolitane, doar un vis în 2024. În 1948, se mergea pe CFR din București la Snagov
Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.
Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști.
Citeşte şi: 10.000 lei/lună salariu, spor de noxe, de tunel, al 13-lea salariu, la METROU unde se lovesc trenuri
De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.
Aceasta va fi a doua rețea de metrou din România, după metroul din București.