Uniunea Europeană vine cu schimbări majore în industria alimentară și impune restaurantelor din România anumite condiții.
Se dorește stoparea risipei alimentare și a costurilor impuse clienților care vor să ia mâncarea la pachet.
„Operatorii economici din industria ospitalităţii vor facilita consumatorilor finali să ia, fără costuri suplimentare şi în condiţii corespunzătoare de ambalare, alimentele pe care nu le-au consumat, la finalul meselor servite, şi vor informa despre această posibilitate, în mod clar şi vizibil, în meniu”, prevede Legea nr. 49/2024, care va modifica, din 21 martie, Legea nr. 217/2016.
Astfel, atunci când un client merge la restaurant nu va mai fi nevoit să plătească caserolele și sacoșele cu mâncarea rămasă.
Noi reguli atunci când mergi la restaurant: Ce trebuie să faci dacă nu termini tot din farfurie
Operatorii economici din sectorul agroalimentar au obligația să întreprindă măsuri de prevenire a risipei alimentare.
Citește și: Cât trebuie să lăsăm bacșiș la restaurant, coafor sau curier? Este nepoliticos dacă nu lăsăm bani?
Măsurile de responsabilizare pentru diminuarea risipei alimentare pe lanțul agroalimentar, încep cu producția, procesarea, depozitarea, distribuția și comercializarea alimentelor, inclusiv în sectorul de industrie hotelieră și al serviciilor alimentare.
Citește și: Ardeleanul care a „înecat” SUA în rachiu și țuică de prune. Ajuns mâna dreaptă a lui Al Capone
De asemenea, restaurantele sau magazinele care comercializează alimente trebuie să ia măsuri privind vânzarea cu preț redus a produselor aflate aproape de expirarea termenului de valabilitate, conform legislației în vigoare.
O altă categorie de alimente sunt cele de origine animală care au devenit improprii consumului uman pot să le trimită ca material categoria 3 pentru hrana animalelor din adăposturi.