Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.
”Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) încep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat astăzi Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria”, a transmis, joi seară, CNAIR.
Instituţia din Bulgaria a comunicat că lucrările de construcţie se vor desfăşura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei, în funcţie de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate, nefiind oprirea totală a circulaţiei.
Podul Prieteniei intră în reparații capitale. Pe unde vor circula românii care merg în Bulgaria
”Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în două sensuri eşalonate pe banda pe care nu se lucrează. Este planificată realizarea lucrărilor în 6 etape. În primele două se află reparaţia majoră a suportului instalaţiei de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări”, precizează Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.
Potrivit acesteia, în primul rând, circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria va fi restricţionată şi apoi banda de ieşire pe direcţia România.
Citește și: VIDEO Ungaria a făcut Pod peste Dunăre în 40 luni. România „cârpește” pe cel de la Giurgiu de 70 ani
Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.
”Pentru o mai bună organizare a traficului, reglarea traficului se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil şi poate fi amplasat în partea relevantă a podului în curs de reparare.
Ecartamentul şi înălţimea unităţii nu permit operaţiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieţii şi a sănătăţii navetiştilor şi lucrătorilor din construcţii de pe şantier este esenţială.
Dacă executarea unor activităţi se poate desfăşura în siguranţă în timpul întunericului, acest lucru se va face”, a mai transmis instituţia din Bulgaria.
Proiectul tehnic
Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria precizează că traseul Podului Dunării de pe teritoriul bulgar, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1.057 km.
”De la punerea sa în funcţiune acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic a fost înlocuit în 2011.
Citește și: Podul Giurgiu–Ruse, făcut în 2,5 ani sub bagheta URSS, aniversează 70 de ani. Unul nou, pe hârtie
Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere, marcaje etc”, arată compania bulgară.
Antreprenorul reparaţiei principale a Podului Dunării este Societatea Publică cu răspundere limitată Podul Dunării. Valoarea contractului său este de 44.877.228,68 leva inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile.
Supravegherea construcţiei va fi efectuată de „Podul Dunării-PII-Strol”. Valoarea contractului lor este de 848.400 leva, inclusiv TVA.