Podul Prieteniei, Giurgiu-Ruse, singurul între România și Bulgaria până în 2013, aniversează 70 de ani. A fost făcut în 2,5 ani sub bagheta URSS, după peste 50 de ani de negocieri între cele două țări, și inaugurat pe 20 iunie 1954. Un pod la standarde actuale e doar pe hârtie.
Trafic îngreunat pe „Podul Prieteniei” care tinde să devină „Podul nervilor” între România și Bulgaria, după ce autoritățile bulgare au încept din nou lucrări de asfaltare între vama Ruse și Giurgiu.
Oficiali guvernamentali din România și Bulgaria au avut noi discuții despre un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse, navigația pe Dunăre (proiectul Fast Danube) și reluarea curselor cu BAC-ul pe la Giurgiu, un proiect pe care Ministerul Transporturilor l-a promis încă din 2022.
Traficul rutier în Vama Giurgiu a fost complet blocat în dimineața zilei de miercuri, 23 august, după ce un TIR a lovit un rost de dilatare și a intrat în parapetul Podul Prieteniei. De câteva ore, se circulă alterativ pe un sens. Coada e imensă, timpul de așteptare e de 5 ore.
Licitaţia pentru repararea liniei de tren care este pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse mai întârzie. Pentru repararea liniilor de tren existente pe pod este nevoie de o expertiză tehnică. Acum, licitaţia pentru serviciile de exeprtizare a fost anulată.