România va desfiinţa peste 30 de puncte de frontieră terestre cu Ungaria şi Bulgaria

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 25.12.2024 - 17:34
România va desfiinţa peste 30 de puncte de frontieră terestre cu Ungaria şi Bulgaria Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
România va desfiinţa peste 30 de puncte de frontieră terestre cu Ungaria şi Bulgaria Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

MAI informează că odată cu aderarea completă în spaţiul Schengen, România va desfiinţa peste 30 de puncte de frontieră terestre cu Ungaria şi Bulgaria.

SHARE

Începând cu data de 1 ianuarie 2025 se închid definitiv următoarele puncte de trecere a frontierei de stat a României. Măsura vine în urma deciziei Consiliului Uniunii Europene din 12 decembrie 2024.

România va desfiinţa peste 30 de puncte de frontieră terestre cu Ungaria şi Bulgaria

I. La frontiera româno-ungară:

  • 1. Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
  • 2. Carei, judeţul Satu Mare - feroviar;
  • 3. Urziceni, judeţul Satu Mare - rutier;
  • 4. Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi rutier;
  • 5. Săcuieni, judeţul Bihor - rutier;
  • 6. Episcopia Bihor, judeţul Bihor - feroviar;
  • 7. Borş, judeţul Bihor - rutier;
  • 8. Salonta, judeţul Bihor - rutier şi feroviar;
  • 9. Vărşand, judeţul Arad - rutier;
  • 10. Curtici, judeţul Arad - feroviar;
  • 11. Tudor Vladimirescu, judeţul Arad - rutier RO-LA;
  • 12. Turnu, judeţul Arad - rutier;
  • 13. Nădlac, judeţul Arad – rutier:
  • 14. Nădlac II, judeţul Arad – rutier;
  • 15. Cenad, judeţul Timiş – rutier;
  • 16. Borş II, judeţul Bihor – rutier;
  • 17. Beba Veche, judeţul Timiş – rutier;

II. La frontiera româno-bulgară:

Citește și: România intră în Schengen în ianuarie 2025. Marele anunț a fost făcut de Ungaria

  • 1. Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar;
  • 2. Bechet, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
  • 3. Corabia, judeţul Olt - portuar;
  • 4. Turnu Măgurele, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
  • 5. Zimnicea, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
  • 6. Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
  • 7. Olteniţa, judeţul Călăraşi - portuar;
  • 8. Călăraşi (Chiciu), judeţul Călăraşi - rutier (bac) şi portuar;
  • 9. Ostrov, judeţul Constanţa - rutier;
  • 10. Lipniţa, judeţul Constanţa - rutier;
  • 11. Dobromir, judeţul Constanţa - rutier;
  • 12. Negru Vodă, judeţul Constanţa - rutier şi feroviar;
  • 13. Vama Veche, judeţul Constanţa - rutier;
  • 14. Giurgiu II, judeţul Giurgiu - rutier (bac).

III. Puncte de trecere a frontierei situate la Marea Neagră şi Dunărea maritimă:

  • 1. Brăila, judeţul Brăila - portuar;
  • 2. Cernavodă, judeţul Constanţa - portuar;

Cu toate că s-a oficializat eliminarea controalelor la frontiere, sporirea măsurilor de ordine și siguranță publică va fi necesară, în condițiile în care în prezent România încă se confruntă cu fenomenul migrație ilegale, având în vedere poziția sa geografică, la confluența dintre Orient și Occident.

Citește și: Decizie ciudată. România intră în Schengen terestru, dar controalele la graniță rămân! De ce?

Pe de altă parte, potrivit acordului semnat la începutul lunii decembrie de miniștrii de interne din Bulgaria, România, Austria și Ungaria, Bulgaria și România vor face controale la frontierele terestre încă 6 luni după aderare.

În timp ce controalele la frontierele terestre dintre România și Ungaria vor persista, granița dintre Bulgaria și Grecia va fi scutită de aceste controale odată ce Bulgaria va intra pe deplin în Schengen. Polițiștii de frontieră vor putea face controale aleatorii atât în zona vechilor vămi, cât și în zonele verzi - cele care delimitează teritoriul unui stat, fără a fi fost prevăzute cu puncte vamale.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te