Ieri, Senatul a adoptat un proiect de lege care prevede înștiințarea cetățenilor cu privire la expirarea cărții de identitate, pașaportului sau carnetului de conducere.
Senatul a adoptat proiectul de lege al USR în calitate de prim for sesizat, urmând ca această inițiativă să fie votată de către Camera Deputaților.
Citește și: Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce a decis Guvernul?
Conform proiectului de lege, autoritățile vor contacta prin SMS sau e-mail cetățenii, cu 90 sau 180 de zile înainte de termenul de expirare al fiecărui act în parte, relatează News.ro.
Cetățenii pot fi informați și prin intermediul poștei, dacă autoritățile nu dispun de numărul de telefon mobil sau de adresa de e-mail a cetăţeanului respectiv.
Notificarea anticipată le va permite cetățenilor și să se programeze din timp pentru reînnoirea actelor, evitând cozile.
Citește și: Cum vor arăta noile buletine electronice? Ce cifre va conține CNP-ul digital? Actele sunt diferite
„Statul trebuie să facă tot ce-i stă în putinţă să uşureze pe cât posibil interacţiunile birocratice dintre instituţii şi cetăţean. Tehnologia există, bazele de date există, singurul lucru care pare să lipsească este voinţa de a pune tehnologia să lucreze în folosul oamenilor.
Da, unii cetăţeni pur şi simplu uită sau amână reînnoirea documentelor personale, căci este un lucru pe care-l fac o dată la 10 ani, nu în fiecare zi şi este firesc să mai uite. Amenda nu rezolvă, în sine, problema, nu reînnoieşte actele.
O notificare cu 3 sau 6 luni luni de zile înainte de expirare îi ajută pe cetăţeni să evite situaţiile de ieşire din legalitate, iar statului să-şi actualizeze datele”, a spus senatorul USR, potrivit unui comunicat de presă.
Iniţiativa legislativă merge acum la Camera Deputaţilor, pentru dezbateri şi vot final.