Se „naște” autostrada București - Giurgiu. Șeful CNIR: „E frustrant să vii din Grecia sau Bulgaria”

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 21.07.2024 - 15:51
Se „naște” autostrada București - Giurgiu - Foto: Facebook/CNAIR - cu rol ilustrativ

Se „naște” autostrada București - Giurgiu. Șeful Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunțat că instituția pe care o conduce va derula propriul proiect, care va fi lansat în consultare publică săptămâna viitoare.

SHARE

Se „naște” autostrada București - Giurgiu. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a anunțat, duminică, lansarea în colsultare publică, săptămâna viitoare, a propriului proiect - ,Autostrada Bucureşti - Giurgiu - ce va fi realizat de instituția pe care o conduce. 

Se „naște” autostrada București - Giurgiu. Șeful CNIR: „E frustrant să vii din Grecia sau Bulgaria”

Compania Naţională de Investiţii Rutiere a anunţat că a finalizat procedura de semnare a protocoalelor de predare-preluare pentru primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe lângă acestea, Compania de Investiţii va derula şi propriul proiect - ,Autostrada Bucureşti - Giurgiu - care va fi lansată în consultare publică săptămâna viitoare, a declarat, la Radio România Actualităţi, Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.

Citește și: Autostrada Transilvania, abandonată de Umbrărescu cu complicitatea CNAIR. 40 km, întârziați 3 ani

„București-Giurgiu este necesar a fi promovat în perioada imediat următoare, cu atât mai mult cu cât se află în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu, Giurgiu-Ruse. Și atunci să realizăm și această legătură de la Giurgiu până la A0 sau chiar până la A1, respectiv A2.

Va fi o analiză multicriterială, în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin cinci cu conexiune cu București-Alexandru, conexiune cu A0, conexiune cu A1, conexiune cu A2, cu diverși factori de departajare. Și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și al costului”, a spus Budescu, potrivit sursei citate.

Acesta a mai adăugat că studiul de fezabilitate se va lansa spre finalul anului şi a explicat de ce este necesar un alt drum nou şi modern între Bucureşti şi Giurgiu.

„Mulți dintre noi care am călătorit, am văzut, e frustrant să vii din Grecia, Bulgaria - au început și ei să aibă autostrăzi, după care să treci în localități, să mergi cu 50/h. Este nevoie și mai ales pentru transportatori, orice minut petrecut în trafic contează”, a mai menționat el.

Directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere va lua în calcul şi viitorul număr de maşini care ar putea să folosească această rută.

Citește și: Grecia sau Turcia? Cum aleg românii cea mai bună destinație de vacanță?

„Noi o să facem un calcul ce înseamnă traficul de perspectivă pe 25-30 de ani și în funcție de acest trafic de perspectivă, dacă este necesară o autostradă, o să facem de la bun început autostrada. Dacă datele ne arată că peste 25 de ani este încă suficient un drum expres, atunci o să mergem pe drum expres”, a adugat Gabriel Budescu, potrivit aceleiași surse.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te