Pentru copiii din aceste comunități, criza are un impact major, arată o analiză semnată de Alexandre Rutigliano, consultant în cadrul Directoratului pentru Educație a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD). Acesta pleacă de la concluziile unui studiu realizat de Agenția Europeană pentru Drepturi Fundamentale în 2016, care arăta că, pe continent:
- 38% dintre romi nu aveau o toaletă, duș sau cadă de baie în interiorul locuinței
- pentru copiii romi, e de două ori mai proababil decât pentru copiii non-romi să se confrunte cu o stare de sărăcie extremă.
- mulți romi muncesc la negru și accesul lor la sistemul de sănătate poate fi dificil pentru cei care locuiesc fără acte, în așezări segregate.
Analiza arată că mulți copii romi din așezări informale întâmpinau greutăți în accesul la educație încă dinainte de criza coronavirusului. Ei ar putea fi nevoiți să aibă distanțe mari de parcurs până la școală sau să rateze un an școlar din cauza obstacolelor de înregistrare. Dar și așa școala tindă să fie o referință pentru multe familii, deoarece oferă cunoștințe, sprijin administrativ sau hrană pentru copiii din medii vulnerabile.
Citește mai departe pe EduPedu.