Criza din industria auto generată de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime și a energiei se adâncește continuu. Grupul Stellantis a anunțat că 1.100 de angajați vor fi dați afară de la fabrica Jeep din Ohio, SUA, în ianuarie 2025.
„Cutremur”, în industria auto. Cei mai mari producători din lume se clatină. După Volkswagen, al doilea în top-ul mondial, al cărui profit s-a prăbușit cu 63,7% în T3 2024, Toyota, cel mai mare producător, a raportat prima scădere de profit în 2 ani: -20%, în T3 2024.
Gigantul anvelopelor Michelin închide 2 uzine din Franța, invocând concurența cauciucurilor chinezești ieftine. În România, însă, unde are deja circa 4.500 de angajați, Michelin angajează, după ce în 2024 a decis să mute în țara noastră mai multe operațiuni din UK și Polonia.
Criza din industria auto europeană se acutizează. Un mare producător de piese auto din Europa, cu fabrici și în România, dă afară 4.700 angajați și închide două unități. Personalul fabricii sale din Brașov este în șomaj tehnic din septembrie.
Criza electrificării mașinilor se acutizează în Europa, pe măsură ce interesul clienților pentru mașinile 100% electrice, mult prea scumpe, e pe un trend descendent. Italia și Cehia, țări cu industrii auto puternice, contestă amenzile uriașe stabilite prin Green Deal din 2025.