Un elev a ajuns la Olimpiada Națională de Biologie deși nu a trecut etapa județeană. Luase un punct

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 21.05.2024 - 07:45
Un elev a ajuns la Olimpiada Națională de Biologie deși nu a trecut etapa județeană. Luase un punct - Foto: Profimedia / imagine rol ilustrativ

Un elev a ajuns la Olimpiada Națională de Biologie deși nu a trecut etapa județeană. Luase un punct. Cum s-a ajuns în această situație și ce spun cadrele didactice?

SHARE

Un elev a ajuns la Olimpiada Națională de Biologie deși nu a trecut etapa județeană. Luase un punct. Cum s-a ajuns în această situație și ce spun cadrele didactice?

A ajuns la etapa națională deși nu a trecut de cea județeană

Situaţie inedită în Prahova, unde un elev a ajuns să se califice la Olimpiada Națională de Biologie, deși în faza județeană a primit doar punctul din oficiu. Se pare că, din cauza emoţiilor, copilul a inversat rezultatele.

Potrivit Edupedu, la următoarea fază, elevul a reuşit să obţină un rezultat excepţional. Cum a fost însă posibil să treacă mai departe?
 
Ministerul Educației susține că din documentele analizate „a rezultat faptul că în cazul în care simbolurile de marcare a răspunsurilor corecte pe foaia de examen nu ar fi fost inversate, «din cauza emoțiilor și stării de sănătate a elevului » (cf. afirmației din petiția părintelui)”, elevul ar fi obținut de 90 puncte la etapa județeană a Olimpiadei de Biologie și nu 10 puncte cum a fost notat de comisie.
 
„Din documentele analizate (petițiile părintelui adresate ME și analiza situației primite de la ISJ Prahova) a rezultat faptul că în cazul în care simbolurile de marcare a răspunsurilor corecte pe foaia de examen nu ar fi fost inversate, datorită emoțiilor și stării de sănătate a elevului (cf. afirmației din petiția părintelui), acesta ar fi obținut un scor de 90 puncte la etapa județeană a olimpiadei de biologie și nu 10 puncte, așa cum a fost notat de comisia județeană de organizare, evaluare şi de soluţionare a contestațiilor. Conform răspunsului ISJ Prahova:
„Precizăm că în cazul în care elevul nu ar fi inversat simbolurile privind redactarea răspunsurilor corecte/greșite, punctajul obținut de acesta ar fi fost de 90 puncte”, este răspunsul dat de Ministerul Educației.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te