Un trem care trebuia să ajungă duminică la Piteși la ora 18.12, abia a plecat din București la exact aceași oră. Practic, garnitura CFR Călători a plecat din stație când trebuia să ajungă deja la destinație.
Trenul urma să plece la 16.30 de la București pentru a ajunge la Pitești la 18.12.
„Trenul trebuia să plece la ora 16.30, a fost întârziat inițial cu 30 de minute, urmat de anunțări succesive de întârziere din 5 în 5 minute. Trenul a fost garat la peron la ora 17.30, vagoanele au în jur de 40 de grade în interior, fără aer condiționat deocamdată.
Călătorilor nu le-a fost oferit nici măcar un pahar cu apă. Până în acest moment, trenul nu a plecat, cumuland o întarziere de 100 de minute”, spunea un călător puțin înainte de ora 18.00, a scris ClubFeroviar.
Incidentul a survenit la doar câteva zile după ce o altă garnitură a plecat la drum fără călători, deoarece aceștia au fost anunțați să aștepte la alt peron.
Pe 22 iulie, garnitura care pleca la Buzău fusese anunţată la linia 5, dar a fost garată de fapt la linia 8, potrivit observatornews.ro. Fără ca pasagerii să fie informaţi, trenul a plecat la ora stabilită, în timp ce oamenii care au cumpărat bilet au rămas pe peronul indicat de tabelele de afişaj.
Călătorii au aflat de eroare abia când au cerut explicaţii la biroul de informaţii. Drept compensaţie, au primit bilete gratuite la următoarele curse cu destinaţia respectivă.
Nu a fost singura greşeală însă. O eroare similară s-a întâmplat şi în cazul trenului cu destinaţia Sibiu. Acesta fusese anunţat pentru linia 14, dar a fost garat la linia 10. În acest caz, din fericire, pasagerii au fost informaţi la timp de greşeală.
Întârzieri record și fecale
Primele două luni de vară au fost marcate de întârzieri de sute de ore la unele garnituri care au pornit la drum pe distanțe lungi, precum cele de la Arad sau Baia Mare spre litoral.
Pe 19 iulie, pe Magistrala 900, linia de contact care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor a fost ruptă în cursul nopţii de arborii prăbuşiti pe calea ferată. Trenurile au înregistrat întârzieri și de patru ore.
Locomotiva unui tren InterRegio care circula între Mangalia și Craiova s-a stricat, cu o zi înainte, pe 18 iulie, în localitatea Perișoru, județul Călărași, călătorii fiind nevoiți să aștepte locomotiva de schimb fără apă și fără climatizare.
Potrivit reprezentanților CFR Călători, la Medgidia, trenul IR 1993 spre Craiova, a înregistrat fluctuații și lipsă tensiune la retea, iar în Perișoru (Ialomița) mecanicul a declarat locomotiva defectă, fiind solicitată locomotivă de ajutor de la Fetești, a scris Club Feroviar. Ulterior, și locomotiva de inlocuire s-a stricat, în apropiere de București.
Pe 13 iulie, un WC defect în tren le-a făcut marți seara călătoria insuportabilă celor care se întorceau de la mare, spre București, cu garnitura RE 8006 operată de CFR Călători. Oamenii s-au trezit cu urină și fecale în spațiul destinat pasagerilor, relatează site-ul Știri pe Surse. În plus, din tavan curgea apă, cel mai probabil de la instalația de aer condiționat.
O întârziere record la CFR Călători s-a înregistrat în dimineața zilei de 26 iunie. Trenul Interregio Night 1922 al operatorului feroviar de stat, care a plecat din Arad la 18,15, a acumulat 398 de minute întârziere.
CFR Călători a precizat abia sâmbătă dimineață, și doar după insistențele jurnaliștilor, că vineri seara garnitura a fost oprită în stația Varadia, din cauza vremii nefavorabile. „Călătorii au primit în stațiile Simeria, Craiova și București apă și produse preambalate”, au mai menționat reprezentanții operatorului feroviar de stat, a notat Club Feroviar.
Cu o zi înainte, O locomotivă defectă a făcut ca trenul Baia Mare-Mangalia să acumuleze o întârziere de peste o oră pe traseul către malul mării.
Sute de călători rămași blocați în trenul IRN 1942, care a plecat joi după amiază din Baia-Mare, au făcut un apel disperat către autorități, deoarece au fost nevoiți să stea la peste 60 de grade, în condițiile în care geamurile nu se pot deschide. Locomotiva trenului s-a defectat joi seara, după plecarea din Baia Mare.
Pe 21 iunie, locomotiva trenului care a plecat din Craiova luni la ora 14,00 cu destinația București Nord, s-a defectat după stația Caracal, la halta Fărcașele, în jurul orei 15,00.
„Este foarte cald în tren și afară, sunt oameni în vârstă și copii, nu există un loc de unde să se cumpere apă, la call center li s-a răspuns oamenilor că nu este obligația CFR să le asigure apă, bătaie de joc”, a scris o călătoare din trenul cu pricina.
Deraierea care a blocat drumul spre litoral
Zeci de trenuri rerutate și întârziate, mii de călători nevoiți să stea în trenuri peste zece ore pentru a ajunge la destinație. Acestea au fost consecințele a trei deraieri, produse în trei zile consecutive, pe magistrala de cale ferată spre Dobrogea.
Pe 20 iulie, un vagon de marfă al unui operator privat s-a „descompus” în mers și o piesă desprinsă din acesta căzută pe calea ferată a dus la deraierea unui vagon. Problema este că mecanicul de locomotivă nu a observat evenimentul și a circulat în continuare încă cinci kilometri, fapt care a dus la distrugerea porțiunii în cauză. Mersul trenurilor spre litoral este compromis.
Pe porțiunea de cale ferată în cauză au fost distruse mai multe ansambluri de la schimbatorii de cale întâlniți (cinci bucăți), ansambluri de la instalația de semnalizare (bobine de joantă, inductori), ansambluri metalice de la suprastructura căii de pe podul feroviar metalic din zona km 201+400, precum și nenumărate traverse normale și speciale atât din lemn, cât și din beton armat aflate pe porțiunea de linie respectivă, nota Club Feroviar.
Pe 21 și 22 iulie au avut loc noi deraieri. Ultima s-a produs chiar în interiorul municipiului Constanța, pe centura feroviară a orașului, utilizată preponderent pentru traficul de marfă spre și dinspre portul Constanța, dar ocazional pe aici mai sunt dirijate și trenuri de călători.