Posesorii de autovehicule înregistrate în Sectorul 4 care nu deţin în proprietate sau nu au în folosinţă un loc de parcare le vor putea folosi, de la 1 ianuarie 2025, pe cele disponibile în parcările publice amenajate la marginea bulevardelor.
VESTE BUNĂ pentru românii din o zonă anume, care au mașină dar nu și loc de parcare. Începe la anul!
Pentru acestea vor achita 540 de lei anual (45 de lei/lună sau 1,5 lei/zi), faţă de 720 de lei, cât ar plăti dacă ar apela la abonamentul lunar de 60 de lei, a anunţat primarul Daniel Băluţă.
El a scris, pe Facebook, că măsura a fost aprobată joi de Consiliul Local al Sectorului 4, care a stabilit ca termen de plată data de 30 iunie, pentru anul 2025.
Citește și: Mașină căzută de la etajul II al parcării unui mall. Tânărul de la volan, care nu avea permis, rănit
Potrivit primarului Băluţă, cu fondurile ce se vor colecta autoritatea locală îşi propune ca în următorii zece ani să înfiinţeze cel puţin 100.000 de noi locuri de parcare.
Daniel Băluţă a punctat că o parte dintre persoanele vizate de acest program pot folosi şi spaţii private drept locuri de parcare, iar reprezentanţii autorităţii locale îi vor sprijini, cu maximă celeritate, să-şi modifice documentele urbanistice.
El a afirmat că vor fi exceptate de la plata sumei de 540 de lei
toate persoanele care au în derulare contracte de parcare de reşedinţă; cele care deţin locuri de parcare în spaţii private;
cetăţenii care au abonamente valabile încheiate cu Direcţia Mobilitate Urbană Sector 4;
persoanele care sunt scutite prin lege de la plata impozitelor şi taxelor locale.
Daniel Băluţă a adăugat că, pe măsură ce autoritatea locală va da în folosinţă noi parcaje de reşedinţă, acestea se vor atribui celor care nu au loc de parcare în prezent, pentru ca, în final, să nu mai fie nevoie de această taxă.
Citește și: Adio, parcare gratis pentru șoferii din București cu mașini hybrid! De când se schimbă regula
USR Bucureşti a transmis, joi, înainte de şedinţa de Consiliu Local, că USR Sector 4 va vota împotriva acestei taxe, care constituie o dublă taxare a celor care nu deţin un loc de parcare şi face apel la consilierii din celelalte partide să respingă propunerea primarului Băluţă.
Potrivit sursei citate, taxa nu rezolvă problema parcărilor. În loc să ofere soluţii, administraţia locală îi obligă pe cetăţeni să plătească pentru lipsa de locuri de parcare.
Cei care parchează pe trotuare sau alte locuri neamenajate o fac pentru că nu există alternative, iar această taxă penalizează tocmai această situaţie.
Primăria nu a implementat măsurile din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document care ar trebui să fie baza oricărei strategii eficiente pentru parcări, se arată în comunicat.
USR Sector 4 a solicitat retragerea acestei taxe şi prioritizarea investiţiilor în infrastructură, astfel încât cetăţenii să beneficieze de "soluţii sustenabile şi echitabile".