Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio – economice ale țării și creșterea calității serviciilor cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.
Locomotivele și vagoanele au fost modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători.
Aceste vagoane vor fi introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.
Zeci de locomotive și vagoane vor fi modernizate prin PNRR. Au scaune ca în avion și merg cu 200km/h
„Cele cinci vagoane fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de companie.
Citește și: CNAIR și CFR lărgesc drumul la Mogoșoaia, dar fac o haltă ca la 1900. Un proiect de 62.000.000 €
Acestea vor fi introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.
Modernizarea unui vagon de călători constă în:
- Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
- Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;
- Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
- Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
- Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
- Instalație de climatizare.
- Toalete ecologice.
- Viteza maximă de circulație este de 200 Km/h.
Citește și: Trenurile „zboară” în România. 5 ore întârziere, de la Pitești la București. Ce s-a întâmplat?
CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice: una de tip EC de 34000 KW prin modernizare, realizată de către SCRL Brașov și alta de tip EA de 5100KW prin reparație planificată, efectuată de către Reloc Craiova.
„Alături de cele șase vagoane nou modernizate, CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice. Vreau să menționez aici și cele 7 contracte, finanțate prin PNRR, pentru modernizarea a 75 de locomotive și a 139 vagoane.
Toate cele 7 contracte (în valoare de aproximativ 900 de milioane de lei, fără TVA) au fost semnate anul trecut (2023), în luna decembrie, și sunt în derulare.
Estimez că, încă de anul acesta (cel mai probabil în luna octombrie), va fi complet modernizat primul tren (o locomotivă si 12 vagoane)”, a mai spus ministrul.