VIDEO A șaptea generație a „treiarului” BMW se antrenează pe Nürburgring

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.08.2018 - 12:51

Pentru pregătirea producţiei de serie, a şaptea generaţie a sedanului sportiv premium de clasă medie bavarez, BMW Seria 3, a fost supusă testelor şi reglajelor dinamice pe legendara buclă Nordschleife a circuitului Nürburgring.

SHARE

În mod tradiţional, testele din "Infernul Verde" reprezintă botezul focului pentru tehnologia de rulare şi suspensie a noilor modele BMW. Iar noul ”treiar” nu putea face excepție, așa că prototipurile camuflate au fost surprinse în acțiune. Mai mult, constructorul a dat și câteva detalii oficiale.

Centrul de greutate este coborât cu aproximativ 10 milimetri faţă de modelul anterior, distribuţia sarcinii pe punţi este echilibrată optim, 50:50, iar masa totală este mai mică cu până la 55 de kilograme. Totodată, nivelurile de rigiditate ale structurii caroseriei şi ale prinderilor suspensiei - atât de importante pentru reglajul direcţiei şi a acusticii la rulare - au fost îmbunătăţite semnificativ. Agilitatea şi precizia direcţiei automobilului beneficiază de ecartamente mult extinse, în timp ce nivelurile de înclinare ale roţilor oferă potenţial suplimentar pentru dinamica transversală maximă.

În ceea ce priveşte portofoliul de motorizări, o caracteristică foarte atractivă este motorul pe benzină, cu patru cilindri, ce a fost complet revizuit. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri ce a fost disponibil vreodată la un model BMW de serie. Cu toate acestea, datele de consum sunt mai mici cu aproape 5% faţă de cele ale predecesorului său. Un factor care contribuie la acest aspect este transmisia Steptronic, cu opt trepte, ce a fost dezvoltată suplimentar. Mai mult, un filtru de particule optimizează emisiile noului motor, ceea ce îi permite să îndeplinească standardul Euro 6d-TEMP.

Suspensie activă și ”condimente” M

Noul model vine cu amortizoare cu răspuns variabil în funcţie de cursă.  Acestea sigură un răspuns continuu şi progresiv în raport cu cursa arcului respectiv, devenind tot mai rigide pe măsură ce curs suspensiei creşte. Prin urmare, vibraţiile care apar atunci când sunt compensate denivelările drumului şi în timpul virajelor dinamice pot fi neutralizate în mod special cu uşurinţă şi precizie - baza perfectă pentru atingerea unui echilibru unic între  sportivitate şi confortul călătoriei, care este o caracteristică definitorie a noului BMW Seria 3 Sedan.

Amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă sunt o dotare standard a tehnologiei de suspensie la noul BMW Seria 3 Sedan. Într-un reglaj specific, ele fac parte şi din suspensia sport M, care suplimentar include o coborâre cu 10 milimetri a gărzii la sol, jante de 18 inch din aliaj uşor şi anvelope mixte. Aceasta oferă un plus de dinamism. Forţele de amortizare crescute pot fi simţite mai ales pe circuit, la suspensia sport M acestea fiind cu aproximativ 20% mai mari decât la suspensia standard. 

Pentru a consolida suplimentar caracteristicile dinamice ale automobilului, noua suspensie sport M este oferită doar în combinaţie cu Variable Sports Steering (direcţia sport variabilă). Pe lângă asistarea direcţiei Servotronic în funcţie de viteză, aceasta oferă şi un raport variabil al direcţiei în funcţie de cursa volanului. 

Evident, de pe lista de dotări a noului Seria 3 nu putea lipsi diferențialul autoblocant. Funcţia de blocare controlată electronic din diferenţialul punţii spate este conectată la Dynamic Stability Control (DSC), asigurând limitarea orientată pe necesităţi a compensării vitezei de rotaţie dintre roţile spate, de la interiorul şi exteriorul virajului. În acest fel, previne patinarea pe o roată cu aderenţă redusă, în timp ce asigură că puterea motorului poate fi utilizată fără restricţie pentru a amplifica plăcerea condusului sportiv.  

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te