Dacia Spring are o baterie mică, de 26.8 kW, și poate atinge o viteză maximă constructivă de 120 km/h, fiind dedicată în principal deplasărilor prin oraș. Ne având, probabil, altă opțiune, însă, o familie din Fălticeni a plecat la mare, la Saturn, cu Spring-ul, la mijllocul lunii august, iar șoferul și-a împărtășit experiența pe un site al pasionaților de mașini electrice.
Pe scurt, drumul Fălticeni - Saturn a fost parcurs în 12 ore, cu trei pauze pentru încărcare care, în total, au durat 1h 38 min. Viteza medie declarată de șofer a fost de 59,2 km/h, iar consumul mediu, de 11 kWh/100 km.
Conform Google Maps, respectând toate limitele de viteză și în contextul unui trafic normal, drumul Fălticeni - Saturn este parcurs în circa 7 ore.
Citește și: Cât costă o Dacia Spring în România, Italia și Germania. De ce în China este de trei ori mai ieftină
„Aventura” unui român cu mașină electrică Dacia Spring de la Fălticeni la Saturn: 540 km, în 12 ore
„În cazul Spring-ului, planul de calatorie implică un studiu atent al traseului, inclusiv variația altitudinii, a posibilităților de încărcare, ideal cu alegerea unui punct de încărcare la locația de înnoptare/odihnă. (...)
Având mașina plină, cum ne-am obișnuit în ultimul timp, am plecat la 06.50 din Fălticeni și am ajuns la 16.50 în Constanța, respectiv 18.50 în parcarea hotelului din Saturn.
Citește și: Cum văd șoferii de Dacia Spring confortul la drum lung. ”Dacă te depășesc TIR-urile, ești problemă”
Am mers „în linie dreaptă”, 540 km. Am plecat 100% SoC (cu 14 kWh încărcați de la rețea – 9.52 lei și 10 kWh de la panouri) , am ajuns la Bârlad (09:57) cu 33% SoC, unde am încărcat la Lidl 10.8 kWh pentru 26.86 lei în 24 minute. Între timp, am vizitat grădina Zoo de la Bârlad. Copiii au fost impresionați de diversitatea speciilor prezentate.
Am plecat din Bârlad cu 72% SoC (10:50), suficient cât să ne ajungă până la încărcare în Galați. Peisajul specific Podișului Moldovei a ținut activi pasagerii. Eoliene care vâjâiau spectaculos cu palele lor și câmpuri întinse de floarea soarelui au fost o companie de drum plăcută.
Citește și: Cât costă revizia pentru o Dacia Spring, în 2023. Lista prețurilor din marile orașe
Cu cardul de 1220 kWh primit de la Dacia, am încărcat 16.1 kWh la Decovil Mobexpert Galați EVConnect CCS, de la 30% (12:39) la 92% SoC (13:22). Magazinul oferă și încărcare gratuită pe Type2 pentru clienți. La 90% SoC, mașina încărca cu 12 kW la 40 grade Celsius în baterie, conform diagramei de mai jos.
Podul nou peste Dunăre ne-a captat atenția, iar vizita în Podișului Dobrogei (prima din viața noastră, onor Daciei Spring) a creat planuri de vizită pentru viitor. (...)
Am ajuns cu 11% SoC (16:50) la Kaufland Palazu Mare, în timp ce tata urmărea Spring-ul din aplicație și era îngrijorat de procentul din baterie. CCS-ul nu funcționa, iar Type2-ul era ocupat de o frumoasă Tesla Model S.
Am găsit pe plugshare stația e.on de la Vivo! (17:24) și am încărcat 11.6 kWh cu 26.63 lei până la 52% SoC. Cât timp am încărcat (31 minute), am făcut cumpărăturile necesare sejurului.
Am parcat la hotel cu 33% SoC (18:50). Întrebând încă din momentul rezervării dacă pot încărca mașina, am primit răspuns că nu este posibil, dar au în plan montarea unei stații.
După 540 km și 12 ore, din care 98 minute – 3 încărcări și 4 sesiuni de condus efectiv – 622 minute”, a povestit șoferul de Spring din Fălticeni, pe electromobilitate.com.