BMW M GmbH îşi extinde gama de modele de înaltă performanţă în segmentele Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC). X3 și X4 au primit în premieră o versiune M, prototipurile fiind prezentate pe circuit în timpul weekend-ului DTM de la Nürburgring (7-9 septembrie 2018).
Cu prize de aer largi în faţă, dotări M specifice pentru aerodinamică optimizată şi un sistem de evacuare cu patru ţevi de eşapament integrate în bara spate, automobilele poartă deja caracteristicile unui model BMW M încă din faza iniţială a dezvoltării lor. Punctul de atracţie tehnologică a BMW X3 M şi BMW X4 M este nou dezvoltatul motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi plajă mare de turaţii. Bavarezii sunt încă secretoși în ceea ce privește puterea, dar, dacă luăm în calcul că versiunile actuale M Performance X3 M40i și X4 M40i au 360 CP, M-urile vor sări, probabil, de 400 CP.
Parte a procesului de dezvoltare este reglajul specific al tehnologiei M xDrive, introdusă în premieră la noul BMW M5. Această tehnologie este utilizată la BMW X3 M şi BMW X4 M pentru a asigura un transfer superior, constant şi orientat spre performanţă, al puterii motorului către cele patru roţi. Dezvoltarea specifică M suplimentară a sistemului inteligent de tracţiune integrală garantează tracţiune maximă şi distribuţie fără pierderi a cuplului pentru obţinerea unor caracteristici de comportament foarte dinamic. În interacţiunea cu diferenţialul M activ al punţii spate, dinamica în viraje, agilitatea şi precizia în comportamentul de condus ale BMW X3 M şi BMW X4 M sunt ridicate la un nivel fără rival în acest segment disputat.