Enzo Ferrari, probabil, se învârte în mormânt. Ferrari nu doar că va face pasul 100% electric, renunțând la „inimile” pe benzină pline de viață, de vibrații și sunet, V8 și V12, dar primul său model pe baterii se pare că va avea sub capotă o platformă tehnică dezvoltată de Leapmotor, constructor auto chinez la care Grupul Stellantis are o participație importantă și care intră pe piața europeană în segmentul „low-cost”.
Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa
Electrificarea naște „monștri”! Prima mașină electrică Ferrari, cu platformă „Made in China”
Ferrari ia în considerare utilizarea unei platforme Leapmotor pentru viitoarele sale modele electrice. Parteneriatul dintre tânărul producător chinez și Grupul Stellantis a creat punți de legătură cu marca „căluțului cabrat”.
Pe 9 octombrie 2025, Ferrari a anunțat că va prezenta prima sa mașină de serie 100% electrică. Iar planurile reputatului constructor italian sunt să realizeze 40% din vânzările sale anuale cu modele cu emisii zero până în 2030.
Surprins în teste cu caroseria unui crossover puternic camuflat, care aduce puțin cu SUV-ul Ferrari Purosangue, și denumită simplu „Elettrica” de către producător, modelul rămâne încă un mister.
Pentru a-și dezvolta gama electrică, însă, Ferrari se pare că ia în considerare colaborarea cu Leapmotor, tânărul producător chinez de mașini electrice low-cost.
Citește și: Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria
Zhu Jiangming, fondator și CEO al Leapmotor, ar a declarat, conform Reuters, cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai 2025, că sunt în curs discuții cu Ferrari cu privire la utilizarea unei platforme dezvoltate de firma chineză de către marca italiană. Reuters a solicitat un comentariu din partea Ferrari, dar până acum nu a primit niciun răspuns (și, prin urmare, nicio dezmințire).
Leapmotor a fost fondat în decembrie 2015 și este un brand în construcție cu o creștere rapidă. Grupul Stellantis a achiziționat recent o participație de 21% din companie și a înființat împreună cu aceasta compania comună Leapmotor International, cu sediul în Țările de Jos și administrată în proporție de 51% de Stellantis. Grupul are, de asemenea, dreptul exclusiv de a fabrica, vinde și exporta în afara Chinei.
Stellantis comercializează modelele Leapmotor în Europa și, în curând, și în alte părți. Iar legăturile dintre cele două entități sunt din ce în ce mai strânse.
Citește și: Producătorul chinez de mașini electrice BYD promite plinul în 5 minute. Cum? Încărcare cu 1.000 kWh
Producătorul asiatic este încântat să colaboreze cu Stellantis pentru a dezvolta șasiul noilor sale vehicule, începând cu SUV-urile C10 și B10. În noiembrie anul trecut, Zhu Jiangming a declarat că o parte din inginerii implicați în dezvoltare proveneau de la Maserati, cea mai luxoasă marcă din galaxia Stellantis, care până de curând folosea motoare Ferrari.
La începutul anului 2016, Ferrari a fost separată de grupul Fiat, care a fuzionat cu PSA în 2021 pentru a crea Grupul Stellantis. Cu toate acestea, prin intermediul Exor, familia Agnelli (co-fondator și proprietar istoric al Fiat) rămâne principalul său acționar.
Exor este, de asemenea, cel mai mare acționar al Stellantis, al cărui președinte actual, John Elkann, este un descendent al familiei Agnelli.
Prin urmare, legătura dintre Stellantis și Leapmotor a construit punți între Ferrari și outsiderul chinez, deschizând ușa discuțiilor menționate de Zhu Jiangming.