În 2016, Daimler a preferat Polonia în locul României pentru construcția unei noi fabrici de motoare în valoare de 500 de milioane de euro. De ce? A explicat la vremea respectivă ministrul Economiei Costin Borc: ”Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica”.
Anul trecut, BMW a ales să investească un miliar de euro într-o nouă fabrică la Debrecen, capabilă să producă 150.000 de vehicule, electrice și convenționale, pe an, un oraș bine conectat din punct de vedere al infrastructurii și al furnizorilor, situat la circa 30 de kilometri de granița cu România, deși, inițial, și țara noastră era în cărți.
Iar acum și Grupul Volkswagen ocolește România. ”Turcia a fost aleasă pentru că dispune de o infrastructură decentă, dar este instabilă politic. O altă variantă mult mai stabilă este Bulgaria, care este și membru al Uniunii Europene”, a declarat Jaroslav Povšík, liderul de sindicat Skoda, pentru presa cehă. În noua facilitate vor fi produse mașini Skoda, dar și alte modele ale Grupului Volkswagen.
Anul trecut, producătorul ceh de sub umbrela Volkswagen a livrat 1,25 milioane de mașini în întreaga lume. Skoda are trei fabrici în Cehia, produce în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India în baza unor parteneriate și cooperează și cu parteneri locali în Ucraina și Kazahstan.
Citește și ... BMW își construiește fabrică la 30 de kilometri de granița României