Mașinile electrice, interzise în parcările supraetajate vechi? Sunt mult mai grele decât termicele

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 02.05.2023 - 13:42
Parcare supraetajată (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: Profimedia Images
Parcare supraetajată (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: Profimedia Images

Parcările supraetajate construite cu ani în urmă au fost proiectate luând în calcul încărcări temporare specifice vehiculelor pe benzină și motorină, care sunt mult mai ușoare decât mașinile electrice. Specialiștii spun că structurile nu trebuie supuse unor greutăți superioare.

SHARE

Noile mașini electrice sunt mult mai grele decât automobilele clasice echivalente, pe benzină sau motorină, în principal din cauza bateriilor. Iar un studiu realizat de experți în construcții și publicat de British Parking Association arată că structurile parcărilor supraetajate construite după standardele din anii 1960-1970 nu vor putea susține greutatea unui număr similar de autovehicule pe baterii. 

Citește și: Cum trecem la mașini electrice: Plinul, în 3 ore la 60% din stații. Lipsesc pe drumurile secundare

Chris Whapples, unul dintre inginerii structuriști care au contribuit la redactarea raportului, a subliniat că situația ar putea fi gravă în unele cazuri.

"Nu vreau să fiu prea alarmist, dar cu siguranță există posibilitatea ca unele dintre parcările vechi în stare proastă să se prăbușească", a declarat Whapples, adăugând că "operatorii trebuie să fie conștienți de greutatea vehiculelor electrice și să își facă parcările să fie evaluate din punct de vedere al rezistenței și să decidă dacă trebuie să limiteze greutatea", relatează thedrive.com.

În anii 1960, greutatea medie luată în calcul pentru o mașină era de circa 1.350 kg. Acum, în cazul mașinilor electrice, ajunge spre 2.000 kg

Vehiculele electrice sunt semnificativ mai grele decât cele convenționale, cu motor cu ardere internă.

De exemplu, în timp ce un Mercedes E-Klasse cântărește circa 1.700 - 1.800 de kilograme, o Tesla Model S are o greutate de aproximativ 2.200 de kilograme. Iar dacă un Renault Megane pe benzină cântărește aproximativ 1.400 de kilograme, un Renault Megane electric are circa 1.700 de kilograme.

Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere

Iar GMC Hummer EV, una dintre cele mai mari și mai impunătoare mașini electrice, cântărește nu mai puțin de 4.100 de kilograme.

În comparație, în anii 1960, când au fost construite multe dintre parcările supraetajate din Marea Britanie, mașina medie cântărea 1.350 de kilograme.

Studiul rezistenței structurilor parcărilor supraetajate a fost realizat în Marea Britanie, dar poate fi extrapolat la nivelul întregii Europe și, chiar, la nivel mondial, greutatea medie a mașinilor fiind similară în aceleași intervale de timp.

Soluția? Scăderea numărului de locuri de parcare sau interzicerea totală accesului mașinilor electrice în parcările supraetajate vechi

Specialiștii care au analizat parcările supraetajate construite în anii 1960 - 1970 în Marea Britanie spun că structurile care nu corespund cerințelor ar trebui să instituie limite de greutate pentru mașinile mai grele sau să reducă numărul de locuri de parcare pentru a evita problemele.

Pentru parcările care vor fi proiectate și construite de acum încolo, inginerii constructori recomandă ca planșeele din beton să aibă o limită de încărcare de proiectare de 3 kilonewtoni de sarcină pe metru pătrat, față de 2,5 kilonewtoni anterior - o creștere de 20%.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te