La CES 2018, producătorul german premium a prezentat sistemul Mercedes-Benz User Experience (MBUX). Acum, după trei ani, noua generație botezată MBUX Hyperscreen vine cu un concept ce va schimba radical habitaclul mașinilor și modul de interacțiune al șoferului, precum și al pasagerilor, cu tehnologia de la bord.
Concret, cu o „diagonală” de 135 de centimetri, MBUX Hyperscreen se întinde și în fața pasagerului din dreapta. Ecran-ul tactil curbat este alcătuit din trei display-uri OLED, protejate cu „Gorilla Glass” – un strat din sticlă specială, rezistentă la zgârieturi, ca la iPhone.
Dacă display-ul din fața șoferului are rolul principal de instrumentar de bord, afișând, de exemplu, viteza, gradul de regenerare al energiei la frânare sau nivelul de încărcare al bateriei, ca la noul S Klasse, display-ul central este centrul de comandă al sistemului de infotaintment.
Cel de-al treilea display, cel din fața pasagerului, este lung și îngust și se activează doar când simte prezența unei persoane pe scaunul din dreapta. În rest, afișează o stea digitală în trei colțuri. Când este activ, display-ul pasagerului oferă șapte moduri de personalizare.
MBUX Hyperscreen dispune de AI, pentru a face viața pasagerilor de la bord cât mai plăcută. Sistemul poate răspunde la comenzi vocale, comenzi prin gesturi și, bineînțeles, comenzi prin atingere, caz în care oferă feedback haptic cu ajutorul a 12 actuatori.
„Creierul” electronic din spatele sistemului se bazează pe opt procesoare și o memorie de 24 GB RAM. Iar MBUX Hyperscreen poate învăța diverse comenzi și preferințe. De exemplu, dacă șoferul setează, de obicei, suspensia să ridice mașina când ajunge pe o stradă cu gropi, MBUX Hyperscreen reține acest „comportament” și, în condiții similare, va sugera șoferului acțiunea din timp.
Noul sistem Mercede-Benz MBUX Hyperscreen va intra pentru prima dată în echiparea limuzinei EQS, a S Klasse-ului 100% electric, programat pentru 2022.