Puternicul și eficientul motor 1.0 EcoBoost, care poate dezvolta până la 140 de cai putere și a echipat unul din patru autovehicule vândute de Ford în 2018, în Europa, de la Fiesta la Transit Connect, a adunat 11 premii International Engine and Powertrain of the Year (IEPOTY) din 2012, anul lansării, și până în prezent.
Ford a îmbunătățit recent motorul 1.0 EcoBoost pe benzină oferit pe Focus și Transit Connect cu scopul de a oferi un consum de carburant și mai bun, lista de tehnologii cuprinzând primul sistem de dezactivare a cilindrilor prezent în industrie pe un motor cu trei cilindri.
De asemenea, îmbunătățiri semnificative, la nivelul chiulasei, sistemului de injecție și sistemelor de control al emisiilor, au completat tehnologiile de bază ale acestui motor: turbocompresia EcoBoost, injecția directă de înaltă presiune și sistemul Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT). Versiunea îmbunătățită a acestui motor, care a câștigat ”Motorul Anului 2019”, va fi introdusă și pe alte modele din gamă în cursul acestui an.
“Motorul 1.0 EcoBoost continuă să bifeze noi puncte de referință pentru motoarele compacte pe benzină chiar și la 7 ani de la lansare și după 11 premii primite în cadrul competiției International Engine and Powertrain of the Year”, a declarat Carsten Weber, membră a biroului de Cercetare și Inginerie Avansată de Propulsie în cadrul Ford Europa. “Chiar și după ce am pus pe șosele 1.6 milioane de unități 1.0 EcoBoost, încă descoperim potențialul acestui motor: sisteme de propulsie electrificate foarte eficiente care au la bază motorul 1.0 EcoBoost sunt gata să fie lansate în curând pe piață”, a adăugat Weber.
Un complet de 70 de jurați din 31 de țări i-au acordat motorului Ford 1.0 EcoBoost un total de 145 de puncte, acesta câștigând astfel categoria “Motoare sub 150 CP” la distanță de 26 de puncte de motoare produse de BMW, Grupul PSA, Toyota/Lexus și Volkswagen.
După introducerea sa pe piață, motorul 1.0 EcoBoost a dat startul unui trend în industrie, ulterior fiind lansate multe motoare turbo cu trei cilindri pe benzină de putere ridicată.
Ford a anunțat luna trecută că 1.0 EcoBoost va reprezenta baza unor sisteme de propulsie mild-hybrid puternice și responsive pe noile Fiesta EcoBoost Hybrid și Focus EcoBoost Hybrid, îmbunătățind și mai mult eficiența acestui motor.
Pe aceste sisteme de propulsie mild-hybrid, un starter/generator angrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, oferind posibilitatea recuperării și stocării energiei care în mod normal este pierdută în timpul frânării și rulării libere prin alimentarea unui pachet de baterii de 48V.
BISG funcționează și ca motor electric, integrându-se impecabil în sistemul de propulsie alături de motorul termic și utilizând energia stocată pentru a oferi asistență la atingerea cuplului, reducând astfel sarcina asupra motorului termic, care devine astfel mai eficient în ceea ce privește consumul de carburant. În plus, BISG poate oferi performanțe mai ridicate la turații mici, oferindu-i celui de la volan o experiență flexibilă și conectată. Prin reducerea fenomenului turbo-lag, BISG le-a oferit inginerilor Ford ocazia de a crește puterea generată de motorul 1.0 EcoBoost până la 155 CP prin utilizarea unui turbocompresor mai mare.
Versatilul 1.0 EcoBoost va sprijini, de asemenea, două modele care reprezintă premiere absolute în segmentele lor: furgoneta Transit Custom Plug-in Hybrid și utilitara de persoane Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Acestea vor putea oferi rulare electrică fără problemele de autonomie asociate acestei tehnologii.