FOTO Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk”

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 23.04.2025 - 16:01
Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk” - Foto: Facebook / Autocar
Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk” - Foto: Facebook / Autocar
Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk” - Foto: Facebook / Autocar
Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk” - Foto: Facebook / Autocar

Un constructor auto din China cu ambiții premium și sportive în Europa a prezentat la Salonul Auto de la Shanghai 2025 rivalul său pentru Porsche 911. E 100% electric, are direcție pe fire (steer-by-wire), fără legătură mecanică, și știe să facă „crab walk”.

SHARE

După ce constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și a decis să atace Europa, marca premium a dezvăluit la Salonul Auto de la Shanghai 2025, care și-a deschis astăzi porțile, un rival 100% electric pentru Porsche 911, Maserati Granturismo sau Mercedes-AMG GT.

Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa

Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk”

Botezat Denza Z, conceptul de mașină electrică sport are o arhitectură de coupé cu 2+2 locuri, tipic pentru modelele sport de clasă medie.

Specificațiile detaliate nu au fost încă dezvăluite, însă designul coborât, cu aripi largi și eleronul spate mare indică în mod clar o intenție axată pe performanță.

Ca idee, Denza Z9 GT, rivalul mărcii pentru Porsche Taycan, oferă un sistem de propulsie cu trei motoare cu o putere combinată de 952 de cai, ceea ce sugerează că Denza Z ar putea depăși pragul de 1000 de cai putere.

Citește și: FOTO Uită de BMW, Mercedes, Audi! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $

Apoi, fără îndoială, Denza Z va include toate tehnologiile de pe Z9 GT, cum ar fi, de exemplu,  „crab walk”, capacitatea mașinii de a merge ca un crab, alunecând efectiv lateral prin modularea puterii transmise fiecărei roți.

Denza Z renunță direcția tradițională cu cremalieră în favoarea unui nou sistem steer-by-wire (direcție prin fire), care nu are nicio legătură fizică între partea roți și volan.

Specialiștii pretind că sistemul steer-by-wire oferă un echilibru mai bun între o senzație plăcută în timpul mersului de croazieră și capacitatea de reacție în cazul unui condus mai sportiv.

De asemenea, permite volanului cu fund plat, inspirat din lumea curselor, să se plieze atunci când nu este utilizat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te